Nejednu novinku představila ve svojí expozici společnost Pawlica, s. r. o. Například dopravník T40 dánské společnosti Je-Ma. Jak uvedl Ing. Petr Pawlica, je určen především pro menší zemědělce a často se využívá k naplnění a vyprazdňování středně velké sušičky. Jeho maximální délka činí 20 m, přičemž kombinuje horizontální i vertikální cesty. „Funguje tedy jako redler i elevátor, a to na jeden motor,“ zdůraznil Ing. Pawlica. Na jeho konci je umístěna pneumatická klapka. Jejím přepínáním se buď plní suška, nebo zásobník či silo. „Místo dvou elevátorů a redlerů jsme schopni jedním zahnutým dopravníkem obsloužit obě cesty. Zařízení je jednoduché, místo elektromotorů může být pohon řešen na řemen, což sníží jeho pořizovací cenu“ shrnul Ing. Pawlica.
Jako další novinku zmínil obilní pumpy americké společnosti Hutchinson. Jde o řetězový dopravník, který má jednosměrný chod nekonečného řetězu, vpády a výpustě. „Při malém průměru má veliký výkon, protože řetěz jede velkou rychlostí,“ zdůraznil Ing. Pawlica s tím, že zrno nepoškozuje. Dopravní cestu je podle něj možné mít buď ose sil, tedy pod nimi, nebo může být vedená mimo sila v úhlu 30 stupňů. To by mělo být cenově zajímavé, protože není třeba jít do země a stavět základy. „Při malém průměru jsme schopni mít až 160ti tunové cesty,“ uvedl Ing. Pawlica.
Novinku lze nalézt také u sil Brock, které jsou určeny pro větší firmy a mají optimální skladovací kapacitu od 1000 tun až do 20 000 t v jedné buňce. Novinkou u sil Brock jsou vložené podlahy, což je speciální konstrukce, jejíž hlavní výhodou je dokonalejší provětrávání obsahu sil.
Poslední věcí, kterou Ing. Pawlica na stánku představil, byl Granolyser společnosti Pfeuffer. „Je to NIR analyzátor, který pracuje na principu diodového pole. Kromě vlhkosti a objemové hmotnosti měří číslo poklesu, proteiny, obsah oleje, obsah popele, sedimentační index a dusíkaté látky. Je drahý, ale v oblasti potřebné pro obchod se zrninami je levnější než konkurence,“ uzavřel.