Den otevřených dveří uspořádaný ku příležitosti patnáctiletého výročí od počátku vstupu na český trh uspořádala koncem října společnost Poclain Hydraulics, s. r. o. se sídlem v Brně. Ta se zabývá výrobou radiálních pomaluběžných motorů, které nacházejí uplatnění hlavně ve stavební a zemědělské oblasti. Návštěvníci, kterými byli převážně obchodní partneři firmy, měli možnost prohlédnout si areál společnosti a nechyběla ani exkurze do výrobního závodu.
Česká společnost Poclain Hydraulics, s. r. o. je součástí mezinárodní skupiny Poclain Hydraulics Group (PHG), jejíž vedení sídlí ve francouzském Verberie. Firma je předním světovým výrobcem hydrostatických pohonů – pomaluběžných motorů s dráhou a s radiálnímy písty, které nacházejí uplatnění zejména ve stavební a zemědělské výrobě(vinařství, sklizňová technika, lesní technika), komunální sféře (stroje na údržbu silnic a zeleně, odkliz sněhu, recyklaci), ale také námořnictvu a dopravě. Na trhu působí už více než dvacet let, a je významným leaderem a nositelem inovací v těchto výrobních oblastech.
Hlavní trhy pro PHG představují země EU, východní Evropy, Asie a Spojených států. Mezi významné zákazníky patří například Caterpillar, John Deere, skupina Volvo, automobilka MAN, nebo společnosti Bomag a Hamm.
Brněnská divize, která má výhradní obchodní zastoupení pro střední a východní Evropu, vznikla právě před patnácti lety. Toto výročí bylo také hlavním cílem oslav spojených s dnem otevřených dveří, který se uskutečnil 19. září. Dopoledního programu se zúčastnil i prezident skupiny Poclain Hydraulics Group Laurent Bataille, jehož rodina je většinovým vlastníkem firmy. Po představení obchodního sortimentu společnosti dostali návštěvníci možnost nahlédnout do zákulisí firmy a zúčastnit prohlídky výrobní haly. Pro novináře pak byla ještě uspořádána tisková konference.
Vývoj společnosti Kořeny francouzské společnosti Poclain Hydraulics Group sahají až do dvacátých let minulého století. Konkrétně do roku 1927, kdy mladý vynálezce Georges Bataille založil své „Ateliers de Poclain“ (Dílny Poclain). Zde jen s hrstkou svých zaměstnanců zkonstruoval několik zemědělských strojů. Mezi nimi byl například pásový vozík, sklápěcí vůz a později slavný návěs na tři kola Trirou. Díky tomuto vynálezu se podnik stal známým a mohl ve Francii začít rozvíjet svou obchodní síť. Opravdovou revoluci ve světě pozemních a zemědělských prací však zahájil vynález prvního hydraulického rypadla umístěného na třech kolech, které bylo uvedeno na trh v roce 1952 pod označením TY 45. Během následujících dvaceti let se z malé firmy stala mezinárodní průmyslová skupina zaměstnávající přes deset tisíc lidí. Vývoj strojů ale pokračoval dále. Škála rýpadel se rychle rozšířila a zahrnovala jak stroje kolové, tak pásové v různých výkonnostních kategoriích. V roce 1968 pak ve firmě vznikla hydraulická divize zaměřující se pouze na výrobu hydraulických komponentů motorů montovaných do rypadel. Ta se v roce 1985 stala samostatnou francouzskou společností Poclain Hydraulics, která se začala zabývat vývojem a výrobou radiálních pomaluběžných hydromotorů.
Z Brna do poloviny Evropy Brněnský výrobní závod je v rámci celé skupiny tím největším. V současné době produkuje zhruba 60 procent celkového objemu produkce PHG, přičemž zaměstnává zhruba 300 lidí. Na výrobě hydromotorů se podílejí ještě další tři výrobní centra, dvě z nich jsou ve Francii a jedno ve Spojených státech. Páté, jenž se teprve buduje, bude otevřeno koncem příštího roku v Indii.
Jak sdělil obchodní ředitel brněnské divize Ing. Luděk Fousek, obchodní centrum v České republice má na starosti trhy východní a střední Evropy, přičemž největším odbytištěm je v současnosti Bělorusko. Zde putuje kolem 45 procent obchodního obratu. Zhruba devadesát procent produkce se přitom uplatňuje na trhu mobilních strojů. „Specializujeme se na dodávky komplexních řešení v oblasti pohonů, tedy všeho, co se u mobilních strojů nachází mezi spalovacím motorem a koly či pásy vozidla,“ uvedl Ing. Fousek. Výrobní sortiment v Brně zahrnuje motory menšího typu, od těch s geometrickým objemem 0,2 litrů až po větší jednolitrové. Ve Francii se pak vyrábí větší typy s geometrickým objemem do 1,25 litrů. Výrobky firmy PHG hrají nemalou úlohu také v zemědělství. „Mezi naše významné partnery patří například John Deere, kterému dodáváme pohony řízených zadních kol pro kombajny. Našim zákazníkem byla také firma Horsch, které jsme poskytovali pojezdy pro jejich tříkolové traktory. Velmi významnou spolupráci máme rovněž se společností Caterpillar,“ sdělil Ing. Fousek.
Tento rok ve znamení oslav Důvod k oslavám však neiniciovalo jen patnáctileté výročí české pobočky PHG: Současně s ním se totiž oslavila i výroba 500 tisícího hydromotoru, který přišel na svět v září tohoto roku. Jak shrnul ředitel brněnského závodu Franck Chomel, v posledních pěti letech se nárůst výroby značně urychlil. Zatímco se během prvního desetiletí v brněnském výrobním závodě zkompletovalo sto tisíc hydromotorů, během následujících pěti let si jich společnost připsala na účet dalších čtyři sta tisíc. Tento rok prý ale bude převratný. Odhaduje se, že počet letos vyrobených motorů dokonce překročí hranici sto tisíc kusů. Brněnská pobočka tedy bude mít další důvod k oslavě. „Naše produkce má strmě stoupající tendenci, a tomu odpovídají i vložené investice. Tento trend by měl pokračovat i v následujících letech. V roce 2015 bychom měli dosáhnout dokonce dvojnásobné produkce oproti roku 2008,“ vyhodnotil situaci prezident společnosti Laurent Bataille.
Debilové v čr hovno platí buzerují a myslí si bůh ví co at tahnou.