28.08.2007 | 08:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dumper jako návěs

Dumpery jsou stroje které známe jako těžké nákladní automobily pracující v lomech a vyznačující se mimo silničním provozem, čemuž odpovídají jejich nosnosti i vnější rozměry. Dumperem, ale může být i traktorový návěs. Což může být v některých případech výhodné řešení, například při situaci, kdy návěs musí jezdit, nebo být převážen i po silnici.

Dumpery jsou stroje které známe jako těžké nákladní automobily pracující v lomech a vyznačující se mimo silničním provozem, čemuž odpovídají jejich nosnosti i vnější rozměry. Dumperem, ale může být i traktorový návěs. Což může být v některých případech výhodné řešení, například při situaci, kdy návěs musí jezdit, nebo být převážen i po silnici.
Dumper má nově v nabídce i firma ZDT, která tyto stroje vyváží zejména do Dánska a do Holandska. U nás zatím prodán nebyl. V současnosti je vyráběn ve dvou modelových provedeních, přičemž předvedeno bylo jedno z nich a sice s označením K 10. Návěs je vyroben z kvalitní oceli, přičemž základním požadavkem je robustnost a tomu odpovídá jak tloušťka plechů korby, tak provedení podvozku svařeného z mohutných profilů. S ohledem na stabilitu není použito odpružení nápravy, tyto jsou však z hlediska průjezdnosti v terénu samozřejmě kyvně uložené. Zadní čelo je hydraulicky ovládané. Připojení k traktoru, brzdy kol, nápravy ADR atd. jsou klasikou používanou v ZDT. Pro využití návěsu je podstatná jeho celková a užitečná hmotnost. Provozní hmotnost dosahuje 6 tun, celková pro jízdu po silnici pak 22 tun, avšak v mimosilničním použití lze celkovou hmotnost zvýšit až na 31 tun a naložit tak plných 25 tun materiálu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down