Na český trh vstoupila koncem března nová společnost Grene Kramp, s. r. o., která se zabývá prodejem a distribucí náhradních dílů pro zemědělskou techniku a hobby segment. Její sídlo včetně centrálního skladu a prodejny se nachází v CTParku v Brně Modřicích, kde jsem zastihli i jejího ředitele Ing. Jaroslava Šimona. Povídali jsme si s ním především o obchodní strategii, s kterou firma přichází na český trh.
Náhradních dílů je v současné době na českém trhu dostatek. Jak chcete přesvědčit zákazníky, aby je kupovali od vás?
Náš úspěch nehodláme postavit na tom, že budeme nejlevnější, ale chceme se prosadit širokou nabídkou produktů, propracovanou logistiku, službami, poradenstvím a intenzivním marketingem, tedy obory, které dovedly společnosti Grene a Kramp k čelní pozici na trzích mnoha evropských zemí. Základní strategií a filozofií naší společnosti je to, aby obchodník nebo zemědělec nalezl na jednom místě, v reálném čase a za přijatelnou cenu vše, co potřebuje. Obchod s náhradními díly chceme postavit na získání dlouhodobé důvěry.
Co všechno u vás potenciální zákazníci naleznou?
Pro naše zákazníky máme připraveny originální i neoriginální náhradní díly, pracovní nářadí a pomůcky, produkty pro živočišnou výrobu – zejména chovatele koní, ochranné pomůcky, pracovní oblečení, ale i potřeby pro dům, zahradu a volný čas včetně hraček. Sortiment společností Grene a Kramp je opravdu široký, zahrnuje téměř dvě stě padesát tisíc položek. Zatím jsme ve fázi, kdy separujeme produkty použitelné na českém a slovenském trhu, nepřejímáme automaticky vše, co naše mateřské firmy nabízejí. Nejsme ani zaměřeni na dodávání náhradních dílů jen jedné či několika málo značek, rozmanitost naší nabídky je opravdu velmi široká. Postupně chceme investovat do zboží, které bude ve skladu, abychom mohli okamžitě reagovat na potřeby zemědělce nebo obchodníka. Pokud se snad stane, že zákazník u nás požadované zboží nesežene, jsme připraveni tuto dodávku realizovat z některého z osmi prodejních skladů v Evropě během několika hodin.
Nebude docházet ke střetům s importéry? Prodej náhradních dílů je velice lukrativní záležitostí?
Chtěl bych zdůraznit, že respektujeme existující síť dealerů zemědělské techniky. Na českém a slovenském trhu budeme působit jako klasický velkoobchod: s výjimkou našich vlastních prodejen budeme zemědělcům dodávat veškeré zboží přes jejich obchodního partnera - dodavatele zemědělských strojů, potenciálně náhradních dílů. Zemědělci budou určitě preferovat profesionální služby importérů, kteří jim dodávají stroje s motorem. Součástky a díly běžně dostupné a vyměnitelné si budou moci koupit buď u nás nebo u svého dodavatele, záležet bude pouze na nich. Grene Kramp, s. r. o., je profesionální servisní organizace zabývající se zásobováním náhradními díly, konečným zákazníkům dokážeme přizpůsobit i cenovou politiku.
Nebudou náhradní díly dražší, když „prochází“ větším počtem obchodních společností a každá si připočte určitou marži?
Námi stanovené ceny obstojí v konkurenci díky tomu, že společnosti Grene a Kramp získává od dodavatelů – vzhledem k velkému množství odebíraných náhradních dílů - příznivé nákupní podmínky. Tuto výhodu pak přenášejí obě společnosti i samotný koncern Grene Kramp Holding A/S, jehož jsme dceřinou společností, na své zákazníky. Mohu všechny ujistit, že obchodníci nepřijdou o svou marži a zemědělci získají náhradní díly za reálnou cenu.
Zmínil jste se o propracované logistice. Jaká bude praxe?
Našim prvotním cílem je to, aby požadavek zaslaný do třinácté hodiny odpoledne byl vykrytý druhý den dopoledne, ať již přímo na farmě zákazníka nebo u prodejce zemědělské techniky. Další vývoj obchodu nám jistě umožní zkrátit tento čas tak, abychom byli schopni do druhého dne vykrýt i objednávky poslané v pozdních odpoledních hodinách. Velký důraz klademe také na marketing, kde chceme investovat poměrně hodně prostředků. Připravili jsme již první dva tištěné díly barevného katalogu v českém jazyce, celý katalog lze obdržet i v podobě CD nosiče. V blízké době bychom chtěli spustit i internetový obchod, který zákazníkům umožní objednávat zboží dvacet čtyři hodin denně.
Ne všichni dnes využívají k nákupu internet¨…
V naší obchodní strategii klademe na vybudování elektronického obchodu značný důraz, neboť v něm vidíme velkou budoucnost. Respektujeme však, že jsme na českém trhu a český zemědělec chce mít svého obchodního partnera co nejblíž. Proto klademe velký důraz na naše zaměstnance – obchodní zástupce firmy Grene Kramp, kteří budou aktivně působit na území české a slovenské republiky. V rámci naší obchodní strategie budeme úzce spolupracovat také s mnoha dealery a obchodníky, kteří mají důvěru zemědělců a udržují s nimi dlouhodobý vztah. Výhledově chceme budovat i prodejny, buď vlastní Grene Kramp, nebo ve spolupráci s místními prodejci.