06.11.2005 | 10:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Uspěl nový design i převodovka

V prostorné expozici společnosti Agrall na výstavě Země živitelka se mezi řadou již známých strojů značky Claas skvěla jediná, o to významnější a Zlatým klasem oceněná novinka – traktor Claas Ares 697 ATZ. Změna nepostihla jenom tento model ale rovnou dvě řady traktorů Ares, a to konkrétně řadu Ares 500 a 600.

Traktory Ares řad 500 a 600 se nově mohou ve svém číselném označení pochlubit na posledním místě číslovkou 7. Ta naznačuje příslušnost k nové modelové řadě stylizované tak, jak ji designově naznačil viniční a sadařský Claas Nectis.

Nová tvář traktorů Claas
Na první pohled výrazná změna desingu postihla jak kapotu tak kabinu, hlavně střechu a všechny vnitřní ovladače. Traktory Claas tím dostaly osobitý vzhled. Kapota je v celku a je jednoduše odklápěcí pro dobrý přístup k motoru. Střecha kabiny s integrovanými oválnými pracovními světlomety podobné vydařenému profilu kabin mlátiček Lexion. Ovládací prvky, sedadlo i interiér uvnitř kabiny byly sladěny s barvami Claas.

Stěžejní změna
Nejvýraznější změna je v použité převodovce Hexashift a automatikou řazení všech převodů. Výrobce zůstal v této výkonové třídě u skupinové převodovky, která vyniká vysokou účinností a hlavně svými rozmanitými automatickými funkcemi. Revershift – změna směru jízdy pod zatížením byl převzat z předcházející řady. Každá ze čtyř robotizovaných skupin má možností řazení šesti stupňů pod zatížením. Převodovka je vybavena automatikou řazení převodů tj. Eco a Power – automatické řazení podle otáček motoru a polohy akceleračního pedálu. Další automatika ovládání řazení je Pluh a Transport, kdy se v druhé variantě automaticky řadí i robotizované skupiny a rozsah řazení pod zatížením stoupne 24 převodů, poté obsluha reguluje řazení a tím i rychlost pouze plynovým pedálem. Při zařazení nejvyššího převodového stupně a dosažení rychlosti 40 km/hod se začne převodovka chovat ekonomicky a sníží otáčky motoru na 1950.
Podřazení převodů při zastavení na křižovatce a následné řazení je další automatickou funkcí této převodovky. Na přání lze doplnit převodovku o plazivé rychlosti s min. rychlostí 440 m/hod (36/36) a superplazivé rychlosti s min. rychlostí 110 m/hod (48/48). Vývodová hřídel se standardně dodává v provedení s čtyřmi stupni otáček a to 540, 540 ECO,1000 a 1000 ECO.

Úpravy kabiny
Kabina může být na přání plně odpružena díky patentovanému odpružení kabiny na všech čtyřech bodech s nastavením tuhosti Hydrostable. Klimatizace,větrání a topení je kompletně uspořádáno do jednoho ovládacího centra před kabinou včetně ventilátorů, tak jak u osobního vozu s možností vnitřní cirkulace, obdobně jako v Celtisu. Chladící schránku na 1,5 l láhev najdeme ve sloupku řízení. Sedadlo je v komfortním nízkofrekvenčním provedení. Prosklení kabiny zvláště vpřed a do prostoru zadního závěsu je vynikající. Přístrojová deska je nová, podobná té v Celtisu, s digitálním ukazatelem doplněná analogovým otáčkoměrem. Úroveň hluku v kabině je na vynikající hladině 73 dB.
Komfort je doplněn o odpružení přední nápravy Proactiv s možností uzamčení a nastavení polohy pružení. Systém využívá nezávislé zavěšení pravého a levého kola na paralelogramu, čímž se kola vzájemně neovlivňují. Rozsah odpružení , které je 95 mm, dále rozšiřuje uchycení středu nápravy na čepu s výkyvem 10 stupňů. Natáčecí blatníky dovolují nejnižší poloměr otáčení se standardní pneu na hodnotě 4,8 m.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down