14.06.2004 | 06:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nešťastná třináctka je jen pověra

Existuje řada různých výkladů, proč se třináctka považuje za nešťastné číslo. Její neblahá pověst je například spojována s poslední večeří Páně, u níž spolu s Ježíšem sedělo 12 apoštolů, nebo s třináctým písmenem hebrejské abecedy, kterým začíná slovo MEM, tedy smrt. Mnozí lidé tomu věří, a proto se snaží třináctce vyhnout za každou cenu. Existuje například řada hotelů, kde nenajdete pokoje s číslem třináct, v některých byste marně hledali s tímto označením i podlaží.

Pověry o nešťastné třináctce vzaly za své 19. května v moderním logistickém areálu v Oticích na Praze východ, kde se konal pátý den otevřených dveří společnosti Fuchs Oil Corporation (CZ). Tato stoprocentně dceřiná společnost největšího privátního olejářského koncernu na světě Fuchs působí na českém trhu již třináctý rok a za tu dobu dosáhla pozoruhodných výsledků.
Zemědělství v popředí zájmu
Společnost Fuchs Oil Corporation CZ prodala v loňském roce v České republice přes 4,5 tisíce tun olejů a maziv, další produkty v hodnotě 100 tisíc eur šly přímo z koncernu Fuchs do automobilky Škoda Mladá Boleslav, kam tato společnost dodává první náplně olejů pro moderní generace všech motorů. „Uvědomíme-li si, že jsme před třinácti lety začínali s nulou, že nevlastníme žádné čerpací stanice a ve společnosti pracuje jen 30 lidí, tak je to podle mého názoru velmi dobrý výsledek,“ konstatoval ředitel společnosti Ing. Jan Cholenský, CSc. „Obrat, který jsme v loňské roce dosáhli pouze v olejích a mazivech, je vyšší než šest milionů eur. Protože začala klesat poptávka po méně kvalitních produktech, rozhodli jsme se jít jinou cestou a specializovat se na špičkové oleje a maziva, které našim zákazníkům přinesou prokazatelnou ekonomickou úsporu provozních i výrobních nákladů. V loňském roce jsme sice neprodali tak velký objem naší produkce jako v roce 2002, ale orientovali jsme se na zdravé zákazníky, takže se nám oproti předcházejícím létům podařilo výrazně snížit procento pohledávek. Potěšila mě i skutečnost, že noví zákazníci od nás odebrali zboží za více než pět milionů korun.“
Přestože se společnost Fuchs Oil Corporation (CZ) nespecializuje jen na oleje a maziva pro zemědělskou a lesnickou techniku, je zemědělské veřejnosti všeobecně známa. „V současné době se s produkty naší společnosti seznámilo v České republice přes 5,5 tisíce spokojených uživatelů v dopravě, průmyslu a také v zemědělství,“ pokračuje Ing. Cholenský. „Zemědělci jsou pro koncern Fuchs důležitou skupinou zákazníků, a to nejen v České republice, ale v celé Evropě. Velký podíl naší produkce představují první náplně do řady zemědělských strojů, například traktorů John Deere, nebo některé naše výrobky dodáváme jako originální náhradní díl pro traktory Zetor. Právě s posledně jmenovaným výrobcem jsme založili Fuchs Oil Zetor Team, jehož člen Václav Milík se stal v loňském roce mistrem České republice v soutěžní orbě a letos nás bude reprezentovat na mistrovství světa v Irsku. České oráče podporujeme jak v domácí soutěži, tak na mistrovství světa či Evropy. Pokračujeme i v méně náročných aktivitách, jako je každoroční řepná kampaň, kdy řidičům nabízíme okamžitou a levnou pomoc, podporujeme však i takové akce, jako je volba Miss Agro. Jsem přesvědčeni o tom, že všechny naše aktivity přispívají k tomu, že se i v České republice stává společnost Fuchs uznávaným obchodním partnerem.“
Oleje a maziva na míru
Společnost Fuchs se nachází v celkovém pořadí mezi olejářskými koncerny na osmém místě na světě s tím, že jako jedna z mála má ve své nabídce jen oleje a maziva. Ve 120 organizacích na celém světě pracuje více než 4000 zaměstnanců, a tak není divu, že její loňský celkový obrat přesáhl miliardu eur. „Jsme dynamicky se rozvíjející koncern, který každých deset let zdvojnásobuje svůj obrat,“ řekl více než třem stovkám návštěvníků otického areálu Jürgen
Bungert, zástupce koncernu Fuchs a vedoucí vývoje olejů pro mobilní techniku. „V Německu jsme největším dodavatelem prvních náplní v automobilovém průmyslu, přitom máme mnoho dalších zákazníků, kteří odebírají naše produkty jako originální náplně do jednotlivých strojů a zařízení. Ti všichni zvolili značku Fuchs především proto, že umíme vyrobit speciální oleje a maziva přímo „šité na míru“ jejich výrobků. Naše produkty se tak stávají konstrukční součástí motorů, strojů a zařízení.“
Do vývoje a výzkumu, kde pracuje kolem 8 % zaměstnanců, investuje v letošním roce koncern Fuchs 23 mil. eur, což odpovídá zhruba 2 % celkového objemu obratu. Těmto nemalým investicím odpovídá i další zajímavý údaj: 70 % svých produktů nenabízí koncern Fuchs déle než pět let. Letošní novinkou je biologicky rychle odbouratelný multifunkční lehkoběžný olej na bázi syntetických esterů Planto Hydramot SL SAE 5W-40. Je určen pro použití v motorech, převodovkách, systémech s mokrými brzdami a v hydraulice traktorů a ostatních strojů. Technologie syntetických esterů poskytuje oleji podle Jürgena Bungerta vynikající mazací vlastnosti jakož i dlouhou životnost. Produkt redukuje sortiment skladovaných olejů, navíc vylučuje možnost záměny zaviněné obsluhou.
Podruhé v TOP 10
Společnost Fuchs z Mannheimu patří mezi top 10 dodavatelů do výrobních závodů Daimler Chrysler v Německu. Do tohoto prestižního seznamu, který byl vytvořen poprvé v roce 2002, se dostala jako jediný výrobce maziv. Výběr se prováděl podle přísných kritérií z přibližně 7000 dodavatelů a společnost Fuchs dokázala uspět ve všech čtyřech kritériích hodnocení – kvalita produktů, kvalita dodávek, inovační potenciál a konkurenceschopnost. „Vzhledem k intenzivnímu vývoji nových produktů je Fuchs u společnosti Daimler Chrysler hned ve dvojí výhodě,“ vysvětlil nám Ing. Cholenský. „Za prvé je dodavatelem s výrazně lepší nabídkou motorových olejů pro prvonáplň do osobních a užitkových vozidel, Daimler Chrysler tak mohl uskutečnit projekt Údržba 2000 s motorovými oleji Titan. Za druhé, Fuchs jako dodavatel průmyslových maziv zavedl u tohoto automobilového výrobce důležité inovace, např. svým univerzálním olejem Unifluid, který je nejen velmi hospodárný, ale i příznivý k životnímu prostředí. Rozsáhlým sortimentem a širokým výkonovým spektrem produktů je Fuchs pro Daimler Chrysler důležitým a spolehlivým partnerem.“
Jako jeden ze tří dodavatelů zopakovala společnost Fuchs umístění z roku 2002 i v loňském roce a podruhé převzala ocenění jednoho z předních výrobců automobilů. Letos by se mohl stát Daimler Chrysler největším německým zákazníkem koncernu Fuchs, neboť by měl odebrat více než 15 tisíc tun olejů a maziv.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down