Stánek společnosti Euro Bagging byl plný novinek a inovací. To, že tomu tak bude, předeslal zástupce společnosti již na výstavě Agritechnica. O tom, že slib dodržel, se mohli přesvědčit všichni návštěvníci výstavy Techagro.
Již na výstavě v Hannoveru jsme měli možnost se seznámit s novinkou, kterou společnost Euro Bagging, s. r. o., předvedla i na Techagru 2004. Jde o stroj Grinder Bagger GB6, který kombinuje dvě operace a to šrotování, resp. mačkání a plnění do vaků. Jedná se tedy o zařízení osazené násypkou na zrno. Ta ústí do válcové stolice dodávané společností Romill. Narušené, resp. našrotované zrno dále pokračuje ke šneku, který pěchuje hmotu do vaku o průměru dva metry. Stroj je osazen dvojitou hydraulickou bubnovou brzdou a nepoužívá lan a zadní brány. Pohon zajišťuje traktor o výkonu 120 koní. K zařízení je možné dodat šnekový dopravník pro plnění z koreb dopravních prostředků a aplikátor konzervantů. Výkon dosahuje 12 – 20 tun za jednu hodinu.
Žhavou novinkou, jejíž představení nám výkonný ředitel společnosti Ing. Petr Jurek v Hannoveru slíbil, je silážní lis Euro Bagger 3000. Ten se od předchozích generací silážních lisů liší hned několika technickými řešeními.
První důležitou odlišností je konstrukce příjmového stolu, který je rozdělen na dvě části a to vodorovnou a šikmou. Na stůl se nyní vejde více hmoty, takže nedochází k blokování dopravních prostředků. Řezanka je díky šikmé části dopravníku přiváděna až nad vkládací rotor, kdy přepadem přes hranu a také díky čechracímu rotoru dochází k plynulému dávkování hmoty k vkládacímu rotoru, takže nedochází k ucpávání a vak je plněn plynule.
Hmota vstupuje do tunelu, který je zaměnitelný a stroj tak může vytvářet vaky o průměru 8, 9 a 10 stop, tj. 2,4 až 3 metry.
Pro dostatečné naplnění vaků slouží dva lanové navijáky bržděné pomocí bubnových hydraulických brzd s lanem o délce 75 metrů, takže je možné naplnit vak o maximální délce 80 metrů.
Standardem je vlastní hydraulický okruh pro ovládání všech funkcí včetně hydraulického čištění dna vkládacího tunelu. Na přání je možné lis osadit kabinou obsluhy a aplikátorem konzervantů, kdy Euro Bagging předpokládá jejich montáž na drtivou většinu strojů. Standardem jsou také přepravní vzduchové brzdy.
Na tento stroj bude následovat vývoj nadstavby v podobě motorizovaného lisu, kdy bude motor sloužit nejen k pohonu rotoru a hydrauliky, ale také pro přesun po farmě. Představený stroj vyžaduje pohon od traktoru s výkonem motoru 120 koní.
Do nedávné doby si společnost nechala lisy vyrábět kooperujícími společnostmi. V současné době je tato skutečnost již minulostí a nyní vyrábí stroje sama. To má pozitivní dopad na kvalitu i rychlost zavádění inovací do výroby.
Dalšími produkty nabízenými společností Euro Bagging jsou konzervanty krmiv a to na chemické i biologické bázi.
Mimo silážní lisy si bylo na expozici firmy možné prohlédnout stroje značky Redrock, a to konkrétně kloubový manipulátor, krmné vozy a vykusovače siláže. Kromě klasických vykusovačů různých objemů nabízí společnost nyní hned dvě vylepšení vykusovače. Prvním z nich je hydraulický vyhrnovač hmoty z hrotů. Toto zařízení je vhodné hlavně pro stroje s nízkou výškou zdvihu, kdy nejsou schopny vidle dostatečně zvednout a vyklopit tak, aby je materiál bez problémů opustil. Druhým je možnost rychle změnit hrotový adaptér za plný, a to pomocí vložky, kterou lze jednoduše nabrat na hroty vykusovače a hydraulicky zajistit. S takto upraveným zařízením je pak možné naložit např. cukrovarnické řízky a podobné hmoty. Jednoduché zařízení ušetří spoustu času, neboť obsluha nakladače nemusí pro podobné sypké hmoty měnit adaptéry.
Zajímavým technickým řešením se vyznačuje také míchací krmný vůz Redrock Vari-Cut a Vari-Mixer. Ten disponuje širokou vanou se třemi pádly, což podle slov ing. Jurka zajišťuje kvalitní promíchání komponentů bez poškozování struktury jednotlivých složek. Vozy jsou dodávány v kubaturách od 12 do 30 m3.