Celkem 46 značek piva se znaží získat cenu Zlatý pohár Pivexu. V Brně je ve druhém kole soutěže hodnotili odborní degustátoři z celé země. V kategoriích světlé výčepní a světlý ležák se tak již podruhé utkalo třiadvacet výrobců. Vítěze Zlatého poháru Pivexu 2004 pořadatelé oznámí 1. března v Brně na Galavečeru pivovarníků. Informoval o tom odborný garant akce Antonín Kratochvíle.
Veškeré degustace jsou anonymní a pod dohledem notáře. Piva experti hodnotí z hlediska chuti, plnosti, vůně, hořkosti nebo řízu. Vzorky také dostanou k chemické analýze odborné laboratoře z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze. Podniky přihlásily o 11 značek více než loni, dodal Kratochvíle. Soutěž je součástí doprovodného programu Mezinárodních potravinářských veletrhů Salima 2004, který se uskuteční od 2. do 5. března. Obdobnou akcí je soutěž Král výčepních ČR, kde se již v šesti regionálních kolech utkalo 177 mistrů píp.
Dvacítka finalistů pro brněnské finále 1. března vzejde ze dvou oblastních kol 17. února v Plzni a 19. února v Brně.
Výčepní musí v každé části soutěže načepovat podle daných kritérií piva do třetinky i půllitru a dodržet stanovený limit. Rozhodčí poté měří správnou míru, výšku pěny a zhodnotí i celkový vizuální dojem, vysvětlil Kratochvíle.
Letošní Salima představí Pivex jako nejvýznamnější součást nového specializovaného Centra nápojového průmyslu v pavilonu A2.
Po zániku veletrhu Pivex se zde představí pivovarníci a sladaři. Veletrhy Brno očekávají rekordní účast ze zahraničí; přihlášky již podaly firmy z 33 zemí, což je asi o polovinu více než při posledním ročníku Salimy v roce 2002. Tehdy veletrh obsadilo 1009 firem z 21 zemí a dominoval jim masný průmysl.