Dnešní servisní stránka je věnována jindřichohradecké firmě Some. Na našem trhu se zemědělskou, lesnickou a komunální technikou působí od roku 1995. Za tuto poměrně krátkou dobu si však vybudovala dostatečně silné zázemí s celkem 38 zaměstnanci. Využili jsme příležitosti pohovořit si s vedoucím servisu panem Jiřím Kučerou, právě při jarních výstavních a prodejních dnech firmy Some.
Kolik zaměstnanců pracuje u vás v servisu a co je jejich hlavní náplní?
Celkem se na pobočce v Jindřichově Hradci servisem zabývá pět pracovníků. K dispozici mají tři osobní automobily plus jeden dodávkový vůz. K jejich činnostem patří zejména předprodejní servis, při kterém musejí zkontrolovat celý stroj a zkompletovat ho podle konkrétních požadavků zákazníka, a dále servis přímo u uživatelů. Předprodejní servis provádějí na všech nových strojích, které do ČR dovážíme. U pozáručního servisu je jejich působnost omezena naším obchodním teritoriem, tedy jižní částí republiky, neboť v ostatních částech tento servis zajišťují naši regionální prodejci. Víme, že servis techniky je velmi důležitý, a tak jsem se snažili vybudovat servisní střediska na dobré úrovni. Jsme si totiž vědomi toho, že s dodávkou stroje zároveň začíná komunikace s uživatelem.
Součástí hlavního prodejního centra bývá i centrální sklad náhradních dílů. Jak je to řešeno u vás, například u traktorů?
Ani my nejsme výjimkou. Sklad náhradních dílů zde také máme. Zásobujeme a doplňujeme jej dvěma možnými způsoby. Zaprvé to jsou dodávky dílů přímo z výrobny v italském Trevigliu, kde nám požadované části posílají společně s dodávanými stroji. To je v případě, že na díl tolik nespěcháme. V opačném případě, kdy je potřeba vzniklou situaci řešit co možná nejrychleji, se obracíme na rakouskou firmu MAT, která značku Same zastupuje. Jelikož tato firma sídlí v Linci, máme vzhledem k blízkosti rakouských hranic, dodávky dílů k dispozici ve velmi krátkém čase.
Hovořil jste o tom, že pozáruční servis zajišťují vaši regionální prodejci. Jistě pro ně a také pro své techniky zajišťujete školení?
Samozřejmě pořádáme školicí akce. V podstatě na třech úrovních. První probíhá u nás v podniku, hlavně při předprodejním servisu. To se týká hlavně nových partnerů, kterých v loňském roce přibylo několik. Další, odbornější stupeň školení probíhá přímo u výrobce v Itálii, Rakousku a Německu. Zde mají vybudovaná celá školicí střediska a technici tu mají možnost vidět a seznámit se s jednotlivými částmi přímo detailně. Třetím stupněm je školení pro specialisty, kteří jsou podrobně seznamováni s novými prvky na traktorech a sklízecích mlátičkách, tedy hlavně s elektronikou.
Když jsem u vás byl před rokem, byli jste před dokončením servisní haly. Vím, že jste ji v průběhu loňského roku dokončili. K jakému účelu ji využíváte?
Halu využívá hlavně servis a jeho aktivity. Částečně zde máme i náhradní díly a jsou zde i prostory pro uskladnění nové techniky. Ještě bych chtěl připomenout, že prostor před halou využíváme při našich výstavních dnech k představení celého prodejního sortimentu.
Text a foto Martin Křivka