20.01.2002 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zázemí musí být na špičkové úrovni

Servisní zázemí a vlastně zázemí vůbec, to je právě ta věc, na kterou klade firma Toko A/S, a. s., velký důraz. Proto jsme podnik navštívili i my a zeptali se na podrobnosti. Areálem v Luhačovicích nás provázel vedoucí prodeje strojů Ing. Vladimír Smetana a vedoucí servisu Pavel Heinz.
Společnost Toko dováží do republiky celou řadu strojů.

Můžete je čtenářům představit?
Nejvýznamnější pozici v prodeji strojů zaujímá firma JCB, od které dovážíme systémové nosiče nářadí Fastrac, teleskopické nakladače a stavební stroje. U strojů na sklizeň píce zastupujeme dvě firmy – Fella a Krone. Dále dovážíme pluhy, rotační brány a secí stroje Lemken, talířové podmítače Quivogne, rotační brány Breviglieri, stroje na přesné setí Matermacc, automatické vozy na sběr balíků a stavbu stohů Arcusin, krmné vozy Marmix, rozmetadla průmyslových hnojiv Rauch a postřikovače Gambetti Barre.
Ke všem těmto značkám dodáváme náhradní díly a provádíme servis.
Jakým způsobem probíhá dodávka strojů od výrobce k zákazníkovi?
Možností je hned několik. Po objednání se stroj doveze k nám na středisko ze zahraničí nebo je již skladem. Zde v Luhačovicích proběhne předprodejní příprava. Ta spočívá v závislosti na dopravě v úplném nebo částečném smontování, důkladné prohlídce a kompletaci. Ke všem strojům je dodáván katalog náhradních dílů a návod v českém jazyce. Pokud není stroj kompletně smontován a odzkoušen již u nás, probíhá jeho montáž až po přepravě u zákazníka. V tom případě to provádí náš autorizovaný servis v místě prodeje. Po smontování probíhá odzkoušení všech prvků stroje společně s důkladným zaškolením obsluhy.
Říkáte, že montáž a zaškolení provádí autorizovaný servis. Kolik má firma Toko obchodních zástupců? Mají všichni servisní zázemí?
V současné době probíhá nábor nových partnerů. Nyní máme kolem 30 zastoupení a většina disponuje servisním zázemím. Pokud v nějakém regionu servisní zázemí chybí (jedná se o nově začínající zástupce), máme servis smluvně zajištěn s některou organizací v daném místě. Pracuje-li v daném regionu méně zkušený pracovník nebo jedná-li se o složitější závadu s nutností použití diagnostických přístrojů, vyjíždí servisní technici přímo z Luhačovic.
Všichni naši spolupracovníci procházejí pravidelnými školeními, která probíhají podle sezónnosti a typu stroje asi jednou měsíčně. Školení ve většině případů vede pracovník přímo z výrobního závodu. Výjimkou nejsou ani školení v zahraničí, která trvají i celý týden. Po jejich absolvování získávají pracovníci certifikát o způsobilosti provádět servis.
Bez dílů není servis. Jakou cestou se dostávají náhradní díly na místo spotřeby?
Náhradní díly se průběžně, dle předpokládané spotřeby, kterou jsme již schopni odhadnout, objednávají a většinou putují do našeho centrálního skladu. Zásoba v něm převyšuje hodnotu 50 mil. Kč. Pouze v případech, kdy se jedná o expresní dodávku, jde díl přímo k zákazníkovi. V našem skladu má každý díl přidělen svůj kód společně s čárovým kódem. Zavedení systému čárových kódů přineslo při zvýšení objemu prodeje snížení počtu zaměstnanců z osmi na tři osoby. Všechny díly na skladu jsou evidovány v počítači a tudíž máme absolutní přehled o jejich stavu.
Zajímavostí je objednávání náhradních dílů ve výrobním závodu JCB pomocí internetu. Vedoucí skladu může po zadání vstupního hesla objednat jakýkoli díl, zjistit stav vyřízení objednávky nebo svou žádost přeformulovat či změnit na expresní.
Stejně tak si mohou naši zákazníci objednat díly přes naše internetové stránky. Samozřejmě se nebráníme ani klasickému objednání faxem nebo telefonem.
Jednotlivé partnerské organizace mají svůj sklad náhradních dílů a průběžně si díly doobjednávají. Možná je i expresní zásilka od nás, a to naším vozem, vozem zákazníka, službou Českých drah nebo zásilkovou firmou.
Můžete čtenářům popsat zázemí přímo v Luhačovicích?
Sídlo podniku v Luhačovicích se nachází v areálu bývalé farmy. Jeho součástí je administrativní budova s prostory určenými ke školení servisních techniků, do které je možné umístit celé stroje a demonstrační modely. Dále je zde sklad velkých celků a celých strojů s mostovým jeřábem, sklad náhradních dílů a dílna. Můžeme se pochlubit motorovou brzdou, která slouží jednak k diagnostice poruch a také k záběhu opravovaných nebo repasovaných motorů. Venkovní polygon slouží k demonstraci schopností techniky potencionálním zákazníkům. Konkrétně na středisku pracují v servisu čtyři osoby plus tři pracovníci skladu. K dispozici máme tři plně vybavená vozidla.
Naší prioritou je udržet a zvýšit kvalitu školení obsluhy, odbornosti servisních pracovníků a zázemí vůbec.
Text a foto Vladimír Skalický

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down