28.01.2015 | 10:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Překládací vůz pro kukuřici

Je obecně známo, že provoz těžké techniky nesvědčí půdní struktuře. Současná zemědělská praxe však směřuje ke stále větším přepravním objemům, kapacitám přívěsů a návěsů, a tím k vyššímu zatížení jejich náprav. To má však své limity, stejně jako rozměry pneumatik a jejich hustící tlaky. Navíc podhuštěné pneumatiky jsou sice výhodné pro jízdu po poli, avšak nikoliv po silnici. Dopravní technika jezdící současně po poli i po sinici je tak vždy o kompromisu.

A nebo je tu druhé řešení a to spočívá v oddělení polní a silniční dopravy. V současné době je tento systém již běžný při sklizni zrnin, ale nově se nabízí i při sklizni pícnin, zejména pak kukuřice, tedy plodiny, jejíž sklizeň se oddaluje do podzimního období, kdy jistota dobrého počasí nebývá velká. Pak se v plné míře uplatní překládací vůz na řezanku Reloader H5 od firmy Euro Bagging.

 

Řešení v obtížných podmínkách

 

Měli jsme možnost jej vidět při práci na pozemcích společnosti Svigal s. r. o., hospodařící v okolí Velkých Němčic. Reloader tam byl důležitou součástí odvozní linky při sklizni čiroku. A s ohledem na souběh několika faktorů to byla ukázka, která plně potvrdla jeho přednosti.

Sklizeň totiž probíhala až koncem listopadu, navíc pršelo a řezanka byla odvážena kamionovými soupravami až do 70 km vzdáleného areálu bioplynové stanice ve Velké Bíteši. Bez překládacího vozu by sklizeň v žádném případě probíhat nemohla, protože kamiony by se na pole nedostaly a pro traktorové návěsy by zase tak dlouhá trasa nebyla efektivní. S překládacím vozem byla situace řešitelná.

Po poli se pohybovala jedna řezačka a pod ní se střídala trojice traktorů s velkoobjemovými návěsy. Ty zásobovaly překládací vůz a ten řezanku transportoval do čtveřice kamionů, které byly plněny při stání na silnici. Nutno říci, že i jízda techniky po poli byla na hraně, ale pole bylo rozježděné jen v blízkém okolí překládacího vozu, zatímco na ostatní ploše to bylo bez problému. Kamiony jezdily ve dvou provedeních a to s nosností 17 a 27 t. Naložení menšího z nich zabralo asi 10 až 15 minut, u většího objemu pak adekvátně delší dobu.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down