Překládací vozy jsou vzhledem k výkonnosti sklízecích mlátiček na českých polích k vidění celkem často. Důvody pro jejich nasazení jsou v zásadě dva – prvním z nich je zajištění plynulé sklizně a omezení neproduktivních časů sklízecích mlátiček, druhým šetrné zacházení s půdním profilem. Uplatní se tedy zvláště ve ztížených půdních, případně klimatických podmínkách. Překládací vozy jsou velmi výhodným řešením nejen pro období žní, ale také pro období setí.
Překládací technika se uplatní i při překládání hnojiva ze zásobních vaků do rozmetadla během aplikace, stejně jako pro překládání kukuřice, CCM, slunečnicového semene, řepky a podobně.
Značný objem
Na únorovém veletrhu Sima v Paříži se s překládacími vozy prezentovala rodinná společnost Perard v čele s jejím zakladatelem Patrickem Perardem. Představila například model Perard Interbenne 46 s objemem 46 000 litrů. Podle slov Michala Horáka ze společnosti Agricole Tech, s. r. o., která je od počátku roku výhradním dovozcem techniky Perard, je zmiňovaný stroj s tímto objemem mezi evropskými vozy největší.*
Více informací si přečtete v Mechanizaci zemědělství č. 4.