Optimalizace dopravy je vlastní každému zemědělskému podniku a řešili ji i v ZAS Úžice, kde provozují jak traktorovou, tak automobilovou dopravu a potřebovali nahradit jeden z „Matesů“ novým nákladním autem. Jako podvozek s pohonnou jednotkou si zvolili Tatru 158 Phoenix, na níž jim v Karosárně a slévárně Velim vyrobili víceúčelovou nástavbu.
Proč víceúčelovou? Protože je složena ze dvou částí.
Základem nástavby je klasická dvoustranně sklápěná korba, tvořená sklápěcí plošinou se dvěma spodními výztuhami a dvěma příčnými nosníky, na nichž je podlaha z plechu o tloušťce 5 mm (materiál Domex 700).
Bočnice mají výšku 1500 mm, jsou vybaveny šikmým žebrováním a plechem o tloušťce 3 mm. Levá strana je ve výšce 900 mm výklopná, pomocí tří hydraulických válců, a to do úhlu 90°. To je výhodné zejména při převozu zemědělských komodit, kdy se část bočnice při vyklápění stává rozšířenou podlahou a vysýpaný materiál není přejížděn koly nákladního automobilu. Vyklápění do úhlu 90° je možné uvolnit a pak se bočnice klasicky sklopí do úhlu 180°. Stejně jako spodní část levé bočnice je výklopné i zadní čelo, to samozřejmě v celém profilu a pro plnění příjmových košů dopravníků je určeno výsypné okénko. Zadní čelo je hydraulicky ovládané i zajiš´tované a dotěsněné proti vypadávání převáženého zrna.
Základní objem popisované nástavby činí 22 m3, což v zemědělském provozu nepostačuje při odvozu senáže či siláže, tedy rostlinných materiálů s nízkou měrnou hmotností. Pak je možné nástavbu rozšířit s využitím systému nástavků a ložný objem zvýšit na 29 m3. Montáž nástavků se provádí s využitím jeřábu, pro zajištění je využito 16 šroubů a instalace zabere asi 40 minut času. Kromě bočnic a předního čela se prodlouží též zadní vyklápěcí čelo, které zůstává výklopné v celém rozsahu.*