18.04.2016 | 09:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nová úroveň komfortu pro obsluhu

Často není nutné mnoho, aby dobré bylo ještě lepším. Přesně to platí pro viniční traktory Deutz-Fahr Agroplus S a V, které vzhledem k novému aktivnímu nezávislému odpružení předních kol poskytují obsluze nejvyšší možnou míru komfortu. Osvědčený koncept zbytku traktoru tak zůstal nezměněn. Ostatně i díky tomu získal traktor Agroplus S 320 s tímto inovativním řešením odpružení přední nápravy ocenění nejvyšší – Grand Prix Techagro 2016.

Nová dimenze komfortu

 

Pod složitým pojmenováním aktivní, nezávisle odpružené nápravy se skutečně skrývá to, co sám název říká. Patentované nezávislé zavěšení předních kol pomocí dvojitých příčných ramen s integrovaným odpružením každého kola samostatně pomocí dvojčinné pístnice. Spolu s elektronickou regulací odpružení každého kola samostatně a chytrým diferenciálem DTC schopným reagovat na ztrátu trakce proporcionálně je celý patentovaný balíček naprosto unikátní. A stejně jedinečný komfort také poskytuje. Veškeré vibrace pohlcuje každá strana odpružení zvlášť, díky tomu jsou veškeré nerovnosti odfiltrovány bez zvýšení těžiště stroje nebo bez nepříjemného náhlého přesunu hmotností připojených zařízení.

Nezávislé odpružení s aktivní regulací

Systém nezávislého odpružení je dnes již dobře známý ze světa velkých výkonných traktorů. V oblasti kompaktních speciálů je takový systém použit vůbec poprvé, ačkoliv je právě zde důvodů pro jeho použití daleko více. Kromě naprosto vynikajícího komfortu má nezávislé odpružení předních kol hned několik podstatných výhod oproti běžnému systému pevné nápravy.

Především poskytuje delší a vždy optimální kontakt s podložkou s možností přenesení hmotnosti tam, kde je to potřeba. Díky vždy kolmé pozici kol vzhledem k ostatním konstrukčním prvkům stroje dovoluje takové zavěšení kol až o půl metru lepší poloměr otočení a dostává se tak v případě tříválcových modelů pod magickou hranici tři metry. V neposlední řadě patří mezi obrovské výhody tohoto systému rozložení hmotnosti skutečně na všechna čtyři kola, a tím spolu se snížením těžiště zvýšení stability při jízdě po svahu či nerovném terénu.

Pokročilá regulace s novými funkcemi

Systém aktivního odpružení traktorů Deutz-Fahr nabízí mnohem více než pouhé odpružení přední části traktoru. Díky sofistikované senzorice, která se skládá z otáčkových a polohových čidel, systém přesně ví, v jaké pozici se nachází dané kolo a jaké kolo má právě větší schopnost přenést sílu. Pomocí těchto dat systém aktivně zamezuje nežádoucímu náklonu při rychlejším průjezdu zatáček a udržuje neustále vyrovnanou polohu stroje vzhledem k terénu, na kterém se stroj nachází. Samozřejmostí je zamezení poklesu přední části stroje při silném brzdění a regulace tuhosti odpružení nebo rozhoupání stroje při přejezdu nerovností. Všechny tyto funkce výrazně zvyšují bezpečnost, stabilitu, ale i rychlost práce těchto strojů.

Chytrá regulace trakce – diferenciál s funkcí DTC

Poprvé představuje Deutz-Fahr v traktorech systém chytré regulace točivého momentu na přední hnané nápravě. V praxi to znamená proporcionální připínání uzávěrky diferenciálu, a tak kombinaci samosvorného i 100% uzamykatelného systému. Při jízdě v přímém směru se při ztrátě přilnavosti na jednom z kol systém zcela uzamkne. Současně ale při průjezdu zatáčkou nebo otáčení na souvrati ve svažitém terénu dokáže přenést točivý moment na to kolo, které má právě lepší přilnavost (většinou vnitřní) bez omezení účinnosti řízení. Vše samozřejmě funguje zcela automaticky bez nutnosti jakkoli zasahovat. Stroj tak disponuje vždy nejlepší možnou trakcí a ani při otáčení na svahu nebo při rychlém průjezdu zatáčkou nehrozí ztráta přilnavosti.

Dostupnost bez omezení na modelu

Nový systém aktivní, nezávisle odpružené nápravy se nabízí jak pro špičkově vybavené stroje, tak i pro zcela základní modely. Jako jeden z mála výrobců nepodmiňuje Deutz-Fahr výběr této nápravy nutností přikoupit si i jiné součásti výbavy než ty, které jsou pro provoz systému nezbytně nutné. Zákazník si klidně může vybrat mechanický traktor s jednoduchou převodovkou a mechanickým reverzorem a k tomu odpruženou nápravu. Navíc je nová odpružená náprava dostupná pro všechny modely řady Agroplus S a V – tedy pro všechny viniční a sadařské modely nabízené značkou Deutz‑Fahr na českém trhu.

Deutz-Fahr je špička ve speciální technice

Německý prémiový výrobce patří dlouhodobě mezi nej­úspěš­nější prodejce této techniky v Evropě, za což vděčí především propracované a inovativní technice, kterou ve svých strojích používá. Vinaři a sadaři tak mají skutečně z čeho vybírat a mohou si svůj traktor nakonfigurovat přesně podle svých potřeb a požadavků. Nová odpružená náprava je garantem, že bez ohledu na to, jaký model a výbavu si zákazník vybere, poskytnou mu nové traktory Agroplus komfort, který se nedá srovnat s žádným jiným strojem na trhu.

 Ing. Václav Baštýř

GARNEA a. s.

Foto:

Jedinečný systém aktivní, nezávisle odpružené přední nápravy u traktorů Agroplus S a V poskytuje ještě vyšší komfort i bezpečnost

Tento inovativní systém nezůstal bez povšimnutí ani na mezinárodním veletrhu zemědělské techniky, kde získal nejvyšší ocenění – Grand Prix Techagro 2016

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down