Pod jménem Kubota se dnes skrývá velký průmyslový koncern, vyrábějící motory, traktory a stavební stroje. Je aktivní na trzích celého světa a dosahuje vysokého obratu. Kromě tradičního důrazu na spolehlivost produktů věnuje značné prostředky také stálým inovacím, zlepšování své techniky a doplňování a rozšiřování sortimentu. Firma uspořádala tiskovou konferenci, na níž informovala o dosažených hospodářských výsledcích a inovacích v sortimentu.
V roce 2015 společnost Kubota dosáhla obratu na úrovni 11,4 milionu eur. Zároveň se stále zvyšuje obrat mimo území Japonska. Z celkového obchodu tvořila exportní kvóta v roce 2015 již 64,6 procenta. Pro tuto značku jsou stále významnější trhy na evropském kontinentě. Pro požadavky náročných evropských farmářů vyrábí firma v novém výrobním závodě ve Francii traktory nové řady M7. Továrna je vybavená pro montáž komfortních kabin, které tato skupina zákazníků požaduje. Dále firma plánuje výrazně rozšířit svůj tým vývoje v Evropě, který bude schopen vhodně reagovat na požadavky farmářů.
Svůj výrobní sortiment si Kubota rozšířila již v roce 2012 převzetím koncernu Kverneland. Zanedlouho poté následovalo další převzetí značky, tentokrát Great-Plains. Tato akvizice byla v hodnotě 400 milionů dolarů a uskutečnila se na základě dlouholeté spolupráce s tímto tradičním výrobcem na severoamerickém trhu.
Manažeři firmy Kubota si jsou vědomi toho, že pro úspěch na trhu je důležité nabízet ucelené portfolio produktů. Proto si tato značka opět rozšiřuje sortiment traktorů o dvě nové řady – MGX III a M5001. Proto, aby její zákazníci byli úspěšní, nabídne firma řešení KFS – Kubota Smart Solutions. Nově tedy nebude Kubota pojmem jen pro traktory, ale zároveň i pro řadu řešení, která zákazníkům umožní hospodařit s úspěchem.*
Více informací přinese časopis Mechanizace zemědělství 12/2016.