Koncem dubna proběhlo ve výrobním závodě společnosti Bednar FMT Dlouhá Ves slavnostní předání tří strojů na zpracování půdy zástupcům podniku Agroservis Višňové. Podnik sdružuje zemědělské subjekty hospodařící na celkové rozloze 22 000 ha a s firmou Bednar FMT spolupracuje v podstatě od jejího založení v roce 1997. Součástí slavnostní akce byla i komentovaná prohlídka závodu Dlouhá Ves.
Celkem v Agroservisu Višňové provozují šestnáct strojů od společnosti Bednar FMT. Letos k nim přibydou tři nové talířové podmítače: Swifterdisc XE 14400 Mega, Swifterdisc XE 10400 Profi a Atlas AE 12400 Profi.
Bednar FMT
Společnost Bednar FMT je dynamicky se rozvíjející ryze česká firma, která se specializuje na výrobu zemědělské techniky s důrazem na inovace a vysokou kvalitu. Od svého založení v roce 1997 se v krátké době etablovala jako přední dodavatel strojů na zpracování půdy a setí, hnojení a mulčování. Díky své strategii zaměřené na neustálý vývoj a přizpůsobování se potřebám moderního zemědělství si firma získala důvěru a loajalitu zákazníků nejen v České republice, ale i na mezinárodním trhu. Žlutočerné krasavce je dnes možné potkat víceméně na všech kontinentech světa.
Jejich domovinou však zůstává Česká republika. Výrobní podnik sídlí v Dlouhé Vsi nedaleko Rychnova nad Kněžnou, má rozlohu 31 276 m² a ročně vyprodukuje 2 800 strojů.
Popis továrny v Dlouhé Vsi
Součástí slavnostního předávání strojů byla i návštěva výrobního podniku společnosti Bednar FMT, který na mě udělal velký dojem. Vše začíná příjmem materiálu do poloautomatického skladu s 2 000 paletových míst, jež jsou určené pro KLT boxy umožňující snazší logistiku po celém závodě. Díly pro montáž jsou přemísťovány do karuselových skladů ve dvoupodlažní montážní hale, zatímco díly pro lakovnu jsou zavěšeny na dopravník a pokračují do tryskacího boxu, následně do lakovacích boxů s práškovým lakem a pak do pece, kde se lak vypaluje. V současné době však probíhá stavba zcela nové lakovny a poloautomatického skladu svařenců, která bude mít větší kapacitu a k dispozici bude již v blízké době. Z lakovny jsou díly přemístěny na číselně označené koleje, kde čekají až do vyvolání na montáž. Doprava a skladování malých dílů probíhá ve výrobním závodě zcela automaticky.
V první patře montážní haly jsou situovány linky předmontáže. Na základě předmontážních operací jsou jednotlivá pracoviště vybavena vším, co pracovníci potřebují, včetně elektrického momentového nářadí s ukládáním dat. Po dokončení jednotlivých částí na předmontáži putují hotové celky hydraulickými nákladními plošinami o celkové nosnosti 8 tun do přízemí, kde následuje finální montáž stroje.
„V přízemí probíhají kompletace všech našich strojů. Pokud kompletujeme stroje s menší pracovní šířkou, probíhají kompletace na třech linkách, pokud kompletujeme stroj s větší pracovní šířkou, probíhají kompletace na dvou linkách,“ říká Ing. Vojtěch Bednář PhD., ředitel výrobního závodu Bednar FMT.
Následuje finální výstupní kontrola, které je věnována maximální péče. Všechny stroje jsou vyzkoušeny a teprve poté přemístěny buď na sklad strojů, nebo na expedici. V expediční hale je možné nakládat dokonce dva kamiony zároveň.