Desítky let zkušeností a odborných znalostí jsou začleněny do koncepce vozidla Mercedes-Benz Unimog – od výhledu z kabiny řidiče až po rozdělování síly při brzdění. V každodenním silničním provozu nezáleží jen na výkonu, ale také na odpovědnosti. A inženýři divize Mercedes-Benz Special Trucks to vepsali do DNA Unimogu.
Ať už na suché, mokré nebo kluzké vozovce – když je vyžadováno nouzové brzdění, je nezbytná krátká a kontrolovatelná brzdná dráha. Schopnost řízení by měla být vždy dána na široké škále povrchů. Protože pokud umíte řídit při brzdění, můžete také uhnout. Kontrolované brzdění zvyšuje bezpečnost všech účastníků dopravní situace.
Mercedes-Benz Unimog nevykolejí nic ani při nouzovém brzdění. To je zajištěno dvouokruhovým brzdným systémem s kotoučovými brzdami na všech kolech. Čtyřokruhové ABS také pomáhá udržet kontrolu nad volantem v nebezpečných situacích. Vyvážený poměr zatížení náprav přispívá k tomu, že ovladatelnost Unimogu zůstává stabilní v zatáčkách, zejména na kluzké vozovce. I při plném zatížení zůstává nosič nářadí ve správné poloze.
Díky automatické brzdě závislé na zatížení (ALB) se brzdná síla Unimogu automaticky rozděluje mezi přední a zadní nápravu – v závislosti na zatížení. Díky tomu je vozidlo neustále vyvážené. Ve vlhkém a chladném počasí chrání brzdový systém vyhřívaný vysoušeč vzduchu. A se standardní zásuvkou ABS je zaručena také bezpečnost při provozu přívěsu.*
Více informací v týdeníku Zemědělec.