Obslužnost bioplynových stanic – to nejsou pouze manipulátory a nakladače. Společnost PEKASS může pro tyto účely nabídnout kromě manipulátorů a nakladačů světové značky JCB, kterou spolu se společností LUKROM oficiálně zastupuje v České republice, rovněž další stroje známých značek.
Cisterny Briri pro ‘bioplynky‘
Kejdové hospodářství zastupuje německá značka Briri, která patří rodinné firmě se zkušenostmi několika desítek let. PEKASS letos zákazníkům předvede cisternu o objemu 18 500 litrů, s vodou chlazenou vývěvou (14 000 litrů), pomocným plněním, náběžným řízením na tandemovém podvozku s odpruženými parabolickými pružinami a zejména s botkovým aplikátorem od firmy Bomech.
To je letošní novinka, kterou společnost PEKASS představila na svém polním dnu konaném u letiště v Dlouhé Lhotě v polovině května. Tam měli možnost všichni návštěvníci vidět rozdíl v zapravování aplikovaného materiálu do půdy oproti klasickým hadicovým aplikátorům.
Předváděcí cisterna Briri bude vybavena i zadním rozstřikem od společnosti Vogelsang, který se v minulé sezóně při předvádění cisteren Briri velice osvědčil.
Krampe s velkým objemem
Dopravní technika německé společnosti KRAMPE je našim zemědělcům již dostatečně známá. Jsou to stroje, které vynikají technickou dokonalostí a spolehlivostí a velmi kvalitním dílenským zpracováním.
KRAMPE přichází na trh s dalším typem velkoobjemového přívěsu s typovým označením DA Roadrunner. Výrobce, kterého na českém trhu zastupuje společnost PEKASS, a. s., zde spojuje známou a ceněnou vanu z Big Body 900 s točnicovým nebo odpojovacím podvozkem Dolly, který lze použít jako sedlový návěs za agrotatru. Také lze v agregaci s podvozkem Dolly 10 tento návěs připojit za traktor. Velkou výhodou návěsu je jeho dokonalé kopírování stopy traktoru díky přední točně a zadní náběžně řízené nápravě.
DA Roadrunner lze mít i v provedení s dvoustranným sklápěním a při použití nástavků se objem vany dostane na úctyhodných 47 m³. Návěs může jezdit rychlostí 40 km/h, s ABS až 60 km/h. Užitná hmotnost pro veřejnou komunikaci je 24 tun a pro podnik až 30 tun. Díky nízkému tahovému odporu stačí traktor s výkonem 180 koní. Pro dobrou stabilitu při sklápění je zadní náprava podepřena hydraulicky spouštěcími válci.
Návěs Krampe DA Roadrunner se vyrábí buď jako dvounápravový, nebo třínápravový. U provedení se třemi nápravami může výrobce nabídnout varianty s odnímatelným nebo pevným podvozkem Dolly. Dvounápravové verze jsou vybaveny pevnými podvozky.
Ing. Michal Sechter
produktový manažer
PEKASS a. s.
Foto:
Vozy Krampe DA Roadrunner mohou dopravovat velké objemy materiálu s velmi dobrou ovladatelností, ideální jsou pro bioplynové stanice
Sací ramena na cisternách Briri
Tandem14 – rozstřikovací hlava Vogelsang
Botkový aplikátor Bomech byl předvedený na polním dnu Pekass v Dlouhé Lhotě