Tankodrom poskytuje pro konání takové soutěže vhodné podmínky. Hluboké rokle, vysoké kopce, jezera bahnité vody, přírodní překážky v podobě křovin a stromů, slabé i prudké svahy, to vše dovoluje organizátorům závodu přichystat účastníkům pěkně zapeklité chvilky. A v letošním roce jim ještě nahrálo do karet počasí. Celý týden před začátkem závodů vydatně pršelo a půdu zkrápěla voda i první den závodů.
V důsledku toho se jak závodní sekce, tak i volný prostor mezi sekcemi proměnily v jedno velké řečiště bahna. Vozidla všech kategorií si hlubokým bahnem kupodivu razila cestu snadno, i když často bylo zapotřebí více či méně zvýšeného výkonu motoru. Za to návštěvníci, kteří se po areálu pohybovali pěšky, se museli obrnit trpělivostí. Místy bylo bahno velmi hluboké a boty zapadaly i nad kotníky. Neopatrnost mohla vést k tomu, že při snaze zvednout nohu zůstala holínka uvězněná v bahně. Nepříjemný byl také silný vítr, který reálnou teplotu tří stupňů Celsia pocitově značně snižoval.
Letošní první ročník závodů v Truck Trialu tak byl spíše pro otrlé – pro opravdové příznivce tohoto sportu. Ti opět mohli obdivovat zručnost posádek při řízení nákladních vozidel, od starších Unimogů 418 přes vozidla Avia a LIAZ až po tradiční Tatry. Tatry byly k vidění v mnoha provedeních – jako dvou-, tří- či čtyřnápravové. Nechyběly ani varianty Tatra 813 a Tatra 815 tahač.*