Současný traktorový trh pro Evropu a Ameriku je v rukou několika nadnárodních koncernů. Jedním z nich je i SDF Group produkující traktory Deutz-Fahr, Same, Lamborghini a Hürlimann a též sklízecí mlátičky Deutz-Fahr a setřásače bobulí Gregoire.
Drtivá většina produkce koncernové techniky je vyráběna v zelené barvě se značkou Deutz-Fahr, a to plných 63 %. Same má 16% podíl, čínská produkce pod značkou Shu-He zaujímá 11 procent a Lamborghini 7 %. Zbývající 3 % produkce obsazují sklizňové stroje značky Gregoire a další produkty.
Traktory pro evropský a severoamerický trh (s nejpřísnějšími emisními limity) jsou vyráběny v německém Lauingenu. Jedná se o modelové řady 6, 7 a 9, používající motory Deutz s výkonem 120 až 340 k a převodovky ZF. V italském Trevigliu jsou montovány traktory s výkony do 70 do 170 k, jedná se o modelové řady 5, některé výkonnější exportní modely a speciály do sadů a vinic s motory FarmMotion a koncernovými převodovkami. Výroba sklízecích mlátiček probíhá v obnoveném závodě v chorvatské Zupanji.
Výrobní závody jsou však i mimo Evropu. Jde například o tureckou Bandirmu, kde se montují traktory o výkonu od 50 do 105 k, Ranipet v Indii, kde probíhá montáž traktorů o výkonu od 30 do 80 k a též výroba motorů, výroba traktorů a motorů probíhá i v čínském Linshu a traktory se kompletují i v čínském městě Suihua.
Stejně jako většinu výrobců zemědělské techniky, i ty z koncernu SDF zasáhl pokles prodejů. Oproti roku 2015 došlo v roce 2016 k mírnému snížení příjmů o 1,7 % a roční příjem dosáhl 1366 milionů eur. Hrubý zisk poklesl z 127 na 119 mil. eur. V současném kontextu klesajících trhů se jedná o dobrý výsledek.
V roce 2016 proběhly významné investice. Ta největší byla v německém Lauingenu. Výstavba nového montážního provozu stála 80 mil. eur a nová Deutz-Fahr Aréna stála 7 mil eur. Významné investice proběhly i v Trevigliu, kde byla postavena nová lakovna, obdobná té v Lauingenu, aby kvalita lakování byla na všech traktorech stejná. Do konce roku pak proběhne kompletní renovace celého závodu.
A jaké jsou plány do budoucna? Ohledně výroby traktorů bude v tomto roce představena inovovaná „malá“ řada DF 6, naproti tomu s výrobou traktorů modelové řady DF11, která měla výkonově končit na 440 k, se zatím nepočítá. Možná však dojde k výkonovému navýšení u stávající devítkové řady.
V rámci sklizňové techniky končí spolupráce se společností Kverneland a u sklízecích mlátiček též výroba licenčně vyráběných axiálních modelů. Deutz-Fahr se tak bude soustřeďovat na vytřásadlové modely vlastní konstrukce. V plánu je navýšení výkonnosti a průchodnosti, tak jak si to žádá evropská praxe.*