Na první pohled je přítomnost systému nápadná tím, že vozidlo nemá běžná zpětná zrcátka. Místo nich jsou ke střešnímu rámu přichyceny protáhlé držáky, v nichž jsou uloženy digitální kamery. Tím se zlepšuje i aerodynamika vozu a řidiči nic nepřekáží ve výhledu šikmo vpřed. To je výhodou zvláště při vjíždění do křižovatek anebo pak na kruhových objezdech. Ve spojení s inteligentní elektronikou ale umí systém MirrorCam mnohem více než jen nahradit zpětná zrcátka.
Obraz z obou kamer je přenášen na monitory v kabině, uchycené k A sloupkům. Monitory jsou velké – s úhlopříčkou 15,2 palců (38,6 cm). Členění na monitoru odpovídá i běžnému rozdělení zrcátek. Za jízdy do zatáčky se obraz na vnitřním zrcátku automaticky vychyluje tak, že řidič má stále dobrý přehled o chování konce návěsu. Tak lze lépe předcházet kolizím.
Při couvání se zobrazení na terminálech automaticky přepne do speciálního manévrovacího režimu. Ten pak řidiči výrazně usnadní couvání do zatáčky s návěsem, protože na monitorech se zobrazují i další oblasti kolem vozidla. Zrovna tak je na terminálu zobrazován odstup od vozidel vzadu či vedle automobilu. V obtížných situacích překonává systém MirrorCam běžná širokoúhlá zpětná zrcátka. Tvrdí to zve své zkušenosti Patrick Hirth, mechanik ve vývoji kabin u Mercedes-Benz Trucks, který s tímto systémem na vozidle Actros ujel více než 200 000 km. „Po určité době zvyknutí si jsou předjíždění, manévrování, jízda při snížené viditelnosti a za tmy, jízda do zatáčky a průjezdy zúžených míst bezpečnější a méně stresující. Mezitím jezdím mnohem raději se systémem MirrorCam,“ řekl.*