Během vulkanizace - procesu, při kterém pneumatika Continental získává svůj tvar - je oxid křemičitý společně s dalšími složkami zodpovědný za vytvoření velmi pevné sítě mezi molekulami pryže. Výsledkem je pružná pneumatika s vynikajícími bezpečnostními vlastnostmi. Silika neboli oxid křemičitý se stal už standardní součástí běhounových směsí, který je nepodstradatelný pro moderní osobní, dodávkové nebo motocyklové pneumatiky.
Výroba oxidu křemičitého je také stále udržitelnější: společnost Continental využívá mimořádně udržitelný oxid křemičitý, který se získává z popela rýžových slupek.
"Silika ve směsích pryže znamenala revoluci v technologii pneumatik Continental, která nám umožnila zkrátit brzdnou dráhu na mokré vozovce téměř o polovinu. To je dodnes obrovský přínos pro bezpečnost," říká profesor Burkhard Wies. Už v polovině devadesátých let pracoval ve společnosti Continental na vývoji prvních pneumatik využívajících siliku ve směsi pryže a dnes vede oddělení aplikovaného výzkumu a inovací. "Směsi s obsahem oxidu křemičitého jsou prospěšné i pro životní prostředí, protože snižují valivý odpor pneumatik. To znamená nižší spotřebu paliva pro spalovací motory nebo větší dojezd pro elektromobily," vysvětluje Wies.
V polovině 90. let 20. století byly na trh uvedeny první sériově vyráběné pneumatiky obsahující siliku.Silika (oxid křemičitý, SiO₂) je v podstatě jemná forma křemene. A křemen je materiál, který se se používá v mnoha průmyslových odvětvích. Při výrobě pneumatik se používá technicky připravený "amorfní" oxid křemičitý.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*