21.10.2018 | 06:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dobrá trakce, omezení zhutnění, příznivá šířka

Hlavní přínos nového podvozku TerraTrac pro sklízecí řezačku Claas Jaguar 960 pozná každý řidič v poli. Již nemusí řešit instalaci dvoumontáží pneumatik na přední nápravě pro jízdu za situací, kdy to s jednoduchou montáží již dále není možné. Také přínos pro omezení zhutnění je výrazný, jak potvrzují výsledky testování, provedené odborníky z Vysoké školy ve městě Kiel.

Instalací podvozku TerraTrac již s nejužšími pásy 635 mm se docílí kontaktní plochy 1,3 m2. Ta je ve srovnání s podvozkem kolovým s pneumatikami o šířce 800 mm více než dvojnásobná. Tento efekt je možné ještě doplnit o systém pro regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách zadní nápravy, nabízený na přání jako výbava z továrny. Při práci za mokra se pneumatiky se sníženým tlakem vzduchu méně zaboří do půdy. Sklizeň se tak obejde bez větších kolejí, takže nejenom odvozní soupravy se pak snáze a rychleji pohybují po poli, také traktory s nářadím pro následné zpracování půdy mají jednodušší úlohu. Pro zákazníky s obzvláště málo únosným terénem či ještě dalšími požadavky má firma Claas v nabídce též pásy se šířkou 735 mm a 890 mm.

Nemalý podíl na nasazení sklízecí řezačky má sklizeň zavadlé píce z luk. Při této práci přijde ke slovu unikátní systém podvozku TerraTrac pro ochranu travního drnu na souvratích. Podpěrné kladky se při zatáčení hydraulicky stlačí dolů, čímž se přední hnací kolo zdvihne do výšky a kontaktní plocha podvozku s půdou se zkrátí zhruba o jednu třetinu. Díky tomu je výrazně eliminováno riziko poškozování travního drnu „střihem“ pásů v průběhu otáčení.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 11/2018.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down