25.05.2022 | 09:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dobrodružství vývoje nového stroje

O tom, že se u německého výrobce Krampe něco velkého chystá, jsme psali již brzy z jara. Prozradili jsme i, že jde o zcela nový vůz Krampe s technologií výtlačného čela. Koncem dubna pak firma pozvala novináře do svého výrobního podniku v Coesfeldu, aby jim vůz mohla představit do posledního detailu a také malinko poodhalit strasti i úspěchy celého vývoje.

Abschieber auf Straße vor Maisfeld

Proč vůbec byl vyvíjen a jak to probíhalo

Vůz Krampe RamBody zaceluje pomyslnou díru v kompletním sortimentu dopravní techniky společnosti Krampe a uspokojuje hlad po vozu s technologií výtlačného čela. Ve společnosti vyslyšeli požadavek zemědělců na vůz, který by měl dostatečnou nosnost, byl by univerzální ve smyslu přepravy různého materiálu i ve smyslu provozu v různých podmínkách, dále by byl stabilní při jízdě i při vykládce a snadno a komfortně se ovládal.

V popředí zájmu byl proto hned od počátku systém vykládání a výrobce se zaměřil na potřebu vykládat materiál ve výškově omezeném prostoru nebo v kopcovitém terénu. Řešením takové vykládky může být sklopení do strany, posun materiálu pomocí podlahového dopravníku či posun materiálu pomocí posuvné stěny, případně kombinace jmenovaného.

U vozu RamBody byla zvolena technologie posuvné stěny. Tato technologie by se dala ještě rozdělat na systém, kdy je stěna tažena, anebo naopak vytlačována, přičemž u RamBodyho byla zvolena technologie výtlačného čela.

V roce 2017 vznikla první studie a po ní i ve spolupráci s externími partnery koncept vozu RamBody. Následovala konstrukce prvního prototypu, který byl podroben testování ve všech možných podmínkách. Ona totiž studie, teorie a výpočty jsou jedna věc, ale konečná praxe je věc druhá. Vůz byl testován tisíce hodin a společnost Krampe dokonce některé slepé uličky novinářům ukázala. V prezentaci tak bylo možné vidět, které části stroje nefungovali podle představ nebo co se stalo, když prototyp přetížili, například do něj nasypali 28 tun písku.

Upraveno bylo spoustu věcí, přes výtlačný štít až po novou konstrukci zadní brány. Všechny změny se pak promítly do nulté série, která čítá 15 vozů, a i ona byl dále podrobena testování v praxi. Její zkušenosti z provozu byly (a v budoucnu i budou) nadále zkoumány a případně zapracovány do dalších sérií. Z nulté série se do České republiky vypravily dva vozy. Jeden z nich zakoupila společnost Pekass a. s.*   

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down