13.10.2018 | 12:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Doprava v moderním zemědělství

V oblasti strojového vybavení zemědělských podniků se projevuje snaha o investování do výkonné techniky se značnou produktivitou, která ale díky své efektivitě a dlouhé životnosti přinese v dlouhodobém horizontu úspory. V plné míře to platí i o dopravní technice. Vhodně koncipovaný systém dopravy materiálů z pole, ale i na pole, který je možné univerzálně využívat, vyřeší spoustu problémů s organizací práce, nedostatkem pracovních sil či udržováním rozsáhlého parku zastaralých strojů.

V České republice se tradičně těší velké popularitě sklápěcí návěsy. Tyto stroje prošly v poslední době také inovováním, které se dotklo kromě konstrukce podvozků a rozšíření výbavy na přání také konstrukce samotné korby. Rozměry jsou shodné, ale stěny nové korby i podlaha jsou vyrobeny z jednoho kusu plechu. Dosavadní postup výroby svařováním jednotlivých částí k sobě již nevyhovoval. Výroba korby je tak značně zjednodušena, a samotná korba získala na tuhosti. Vpředu návěsu se nachází čelní můstek, a velké čelní okno dovoluje řidiči traktoru kdykoliv zkontrolovat úroveň naplnění ložné plochy vozu. Také systémy zajištění zadního čela proti otevření prošly vývojem tak, aby se zjednodušily a fungovaly spolehlivě.

Návěsy se vyrábí s podvozkem na kloubové nápravě, anebo na nápravách s odpružením pomocí parabolických per. Zákazníci, kteří si návěs objednají s hydropneumatickým odpružením, obdrží současně i hydraulické odpružení oje a zvedatelnou první nápravu. Hydraulické odpružení oje má svůj podíl na vysokém jízdním komfortu a na pístnicích je možné také návěs naklápět. A za jízdy s naloženým návěsem v těžkých podmínkách je možné přizvednutím první nápravy zvýšit úroveň dotížení traktoru a zlepšit tak jeho trakční vlastnosti.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down