Dopravní technika musí být podle zemědělců rychlá, výkonná a spolehlivá. Požadují u ní vysokou kvalitu, technickou vyspělost, velkou robustnost, dlouhou životnost, bezpečný provoz a komfortní ovládání. K důležitým parametrům patří také velká kapacita spojená s dvounápravovým nebo třínápravovým podvozkem a rychlé vyprazdňování. A většina velkoobjemových návěsů tyto parametry splňuje.
Pro naše zemědělce je připraven široký sortiment dopravní techniky, od návěsů či sběracích vozů přes výměnné nástavby až po překládací vozy. Jejich objem většinou odpovídá kapacitě moderní výkonné sklízecí techniky, což má vliv na vysokou produktivitu práce. Dvě nebo tři nápravy s širokými pneumatikami pak zaručují nízký tlak na půdu a tím i minimální zhutnění půdy.
K přepravě píce i zrnin
Dnes je k dispozici řada univerzálních velkoobjemových návěsů, s nimiž lze přepravovat jak objemné materiály při sklizní pícnin, obiloviny, řepku či zrno kukuřice od mlátiček. Stabilní vanová konstrukce se sklápěním do stran či dozadu nebo s výtlačným štítem je dimenzovaná pro vysoké zatížení. Podle konkrétních podmínek je možné vybírat modely, které se v mnoha ohledech liší. Na trhu jsou vozy s maximální variabilitou podvozků, ať se dvěma či třemi nápravami, s mechanickým, pneumatickým nebo hydraulickým odpružením, či odpruženou ojí. Odpružené nápravy společně s odpruženou ojí zaručují maximální stabilitu soupravy na svahu i při vysokých rychlostech, eliminují rázy a tím pádem snižují riziko poškození návěsu či traktoru a zvyšují komfort obsluhy. U podvozku se třemi nápravami, z nichž přední a zadní jsou často nuceně řiditelné, se v případě jízdy naprázdno nechá zvednout přední náprava. Je možné zvolit různé závěsy, hydraulickou odstavnou nohu, automatickou parkovací brzdu, stejně jako odlišné pneumatiky.
Bohatá výbava na přání
Návěsy mají buď pevnou, často konickou nástavbu, nebo nástavbu s hydraulicky sklopným čelem, které usnadňuje plnění ložného objemu při jízdě za sklízecí řezačkou. K tomuto účelu slouží i pouze jeho sklopná horní část. Předním čelo může být buď kolmé, nebo zkosené, což opět zvyšuje ložný objem a různé varianty nabízí i zadní čelo.
Bohatá je také nabídka výbavy na přání, ať už rolovací plachta, automatické zakrývání sítí proti úletu, nucené řízení zadní nápravy, přitěžování zadní nápravy při sklápění dozadu u mechanicky odpruženého podvozku, centrální mazání, kamerový couvací systém a podobně. K dispozici jsou i různé nástavky bočnic, které zvyšují ložný objem.
Více se o dopravní technice dočtete v Zemědělci č. 18 v Tématu týdne.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!