V srdci Prahy, hotelu Marriott proběhla v lednu mezinárodní konference firmy Claas zaměřená na vše, co se týká výroby a distribuce náhradních dílů. Její účastníci přijeli z různých zemí světa a my jsme si mohli pohovořit s Ulrichem Timckem, který je generální ředitel společnosti Claas Service and Parts GmbH a Frankem Schuermannem, který zastává post mezinárodního manažera pro náhradní díly Claas.
Jaký je cíl konference, kterou pořádáte?
Ulrich Timcke: Mezinárodní konferenci tohoto typu pořádáme každé dva roky a cílů a důvodů je několik. Jednak je to výměna zkušeností mezi jednotlivými obchodními partnery a prodejci z různých zemí, jednak získání a předávání nových poznatků z obchodu a servisu a důležité je i to, že se jednotliví prodejci vzájemně poznají a tím upevní vztahy.
To, že je konference v Praze, není náhodou, protože toto město má co nabídnout z pohledu doprovodného programu, který samozřejmě též organizujeme. Konference se střídá v různých zemích a těší mne, že letos ji hostí Praha a náš partner pro ČR, společnost Agrall.
Jaká je logistika distribuce náhradních dílů Claas?
Ulrich Timcke: Ke všem partnerům máme on-line připojení a objednávky přicházejí až do centrálního skladu v německém Hammu, kde máme v nabídce okolo 175 000 položek a v rámci Evropy je do 24 hodin exportujeme až ke koncovému zákazníkovi.
Určitě je to vždy do 24 hodin?
Ulrich Timcke: Jsou samozřejmě regiony, kde je to složitější, ale platí, že naším cílem je dodání v Den B, přičemž Den A je dnem objednávky. Již nyní se blížíme ke 100% úspěšnosti, zejména v rámci EU, kde nejsou celní problémy.*
Celý rozhovor najdete v týdeníku Zemědělec.