Společnost UNIAGRA CZ z Jarošovic nedaleko Týna nad Vltavou dodala za 25 let do zemědělské praxe stovky traktorů Case IH, na padesát sklízecích mlátiček stejné značky a více než tisíc závěsných strojů především od norského výrobce Kverneland. A o tak velké množství techniky se musí také pravidelně starat.
„Spolehlivý servis je pro nás klíčovou záležitostí, když dá zemědělec za sklízecí mlátičku devět milionů korun, tak mu v případě poruchy nemůžeme říci, aby čtyři dny počkal,“ říká ředitel jarošovické společnosti Ing. František Zahrádka. „To už by si od nás příště nic nepořídil.“
V současnosti má UNIAGRA CZ osm servisních techniků a podle standardu výrobce vybavená servisní vozidla včetně kvalitní diagnostiky. „Velký důraz klademe na to, aby byly stroje před sezónou řádně připravené, protože jenom dokonale připravený stroj může spolehlivě pracovat a odvádět požadovaný výkon,“ zdůrazňuje František Zahrádka. „I sebevyspělejší technika bez pravidelné údržby a servisu většinou po nějaké době zklame. Osvědčil se nám i předsezónní, nebo chcete-li posezónní servis, kdy servisní technik zajede za uživatelem, zkontroluje s využitím moderní diagnostiky daný stroj, vystaví servisní zprávu a navrhne řešení včetně případné realizace navržených oprav. Je pak na zemědělci, zde se pro návrh vysloví či nikoliv.“*
Celý článek naleznete v Zemědělci č. 51.