25.10.2024 | 07:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dvě vyzrálé třešničky na dortu

Společnost P & L, spol s r. o., přivezla do Radešínské Svratky i dvě poslední novinky s motorem. Tou první byl teleskopický manipulátor Faresin FS 7.32 Performance, druhou pak nová Tatra Phoenix MY2024.

Oba stroje nám představil Matěj Jirčík, produktový manažer dopravní a manipulační techniky firmy P&L.

Faresin jako Ferari

Italské značky Faresin a Ferrari mají jedno společné – moderní a precizní design, který vzbuzuje respekt a obdiv. Což potvrdil i teleskopický manipulátor Faresin FS 7.32 Performance po kompletní modernizaci, která se týkala především nové kabiny, designových prvků, uložení motoru či autonomního reverzního ventilátoru. „Je to náš TOP model s nejnovější kabinou na trhu určený především do živočišné výroby,“ uvedl Matěj Jirčík.

Co činí FS 7.32 výjimečným? Uživatelé ocení nejen nově navrženou kabinu s intuitivně rozloženými ovládacími prvky seskupenými podle funkční logiky včetně startovacího tlačítka, ale také výkon motoru Deutz, který nabízí až 100 kW (136 koní). Hydrostatická převodovka a hydraulický systém Bosch Rexroth pak zajišťují optimální výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách. Manipulátor může být vybaven hydraulickými čerpadly s kapacitou 120 l, a pro ty, kdo potřebují ještě vyšší výkon, je k dispozici i varianta s čerpadlem o výkonu 150 nebo170 litrů. Tyto parametry garantují rychlou a bezpečnou manipulaci.

Pro Faresin FS 7.32, který zaujme svou kompaktností a obratností, jsou charakteristické velká flexibilita a stabilita. Maximální výška zdvihu 7,1 m a nosnost 3,2 t z něj dělají neocenitelného pomocníka při každodenních úkolech v zemědělství. Úhel výsypu 155° a minimální poloměr otáčení pouhých 3,8 m v kombinaci s rozvorem 2,95 m zaručují, že manipulátor zvládne i práci v omezených prostorech, kde je obratnost klíčová.

Síla, inovace a špičková technologie

Jednou z hlavních „atrakcí“ výstavy byla nová Tatra Phoenix MY2024, která se pyšní řadou technologických vylepšení. „Letos přicházíme s revolucí na trhu,“ zdůrazňuje Matěj Jirčík. „To, co zůstává a co dělá Tatru Tatrou, je osvědčený páteřový rám s nejlepším nájezdovým úhlem do terénu, což naši zákazníci neustále oceňují. Mění se však technologie nad rámem.“

Klíčovou změnou je přechod pouze na novou dvanáctistupňovou automatizovanou převodovku, která nahrazuje předchozí šestnáctistupňovou variantu a manuální předovovku. I ti, kteří preferují manuální převodovky, se nemusejí obávat – funkce Rock Free simuluje tzv. rozhoupání při vyprošťování vozidla v náročném terénu, takže i v těch nejtěžších podmínkách si Tatra poradí.

Více se dočtete v Zemědělci č. 44.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down