Výměnné systémy bývají velmi oblíbené a není proto divu, že i podvozek VARIO pro různé nástavby od společnosti Bergmann má své skalní příznivce. Proto je také v sortimentu německé výrobní společnosti již dvacet tři let. Kompatibilní je s celou řadou nástaveb, a to dokonce i s řešením od jiných výrobců. V nedávné době přibyla k podvozku VARIO 440 i překládací nástavba na řepu RRW A 400.
Podvozek VARIO je v současné době nabízen ve třech variantách. VARIO 400 má dvě nápravy a celková hmotnost vozidla je až 22 tun. VARIO 440 má rovněž dvě nápravy a celková hmotnost vozidla je až 24 tun a konečně VARIOSIX disponuje třemi nápravami a celková hmotnost vozidla nesmí překročit 34 tun.
Podvozek VARIO 440
Jednou z výhod podvozku VARIO je jeho univerzálnost a tím i vysoká využitelnost. S frekvencí využívání se zrychluje návratnost a zlepšuje se ekonomika.
Do nedávna mohl být podvozek VARIO 440 ostatně stejně jako všechny tři podvozky BERGMANN VARIO vybaven rozmetací nástavbou a velkoobjemovou nástavbou pro přepravu řezanky. Nově může být na VARIO 440 posazena i nástavba pro překládání a čištění řepy.
Jak už bylo řečeno, podvozek lze využít i pro nástavby od jiných výrobců, například různých výrobců cisteren. V takovém případě je potřeba konzultovat přesné rozměry zamýšlené nástavby, požadavky na její upevnění a případný pohon s výrobcem.
Nástavby jsou na podvozek připevněny osvědčeným systémem rychloupínacích kontejnerových zámků „TwistLock“. Systém je dobře známý z oblasti nákladní automobilové dopravy nebo u univerzálních nosičů nástaveb a používá se též v lodní nákladní dopravě. Všechny podvozky jsou standardně vybaveny hydraulickým odpružením náprav vlastní konstrukce BERGMANN, zajišťujícím vynikající jízdní vlastnosti vozů i v nejnáročnějším terénu. Benefitem všech podvozků VARIO je i při velké robustnosti nízká hmotnost a tím možnost vysokého zatížení.*