07.10.2018 | 07:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Efektivní způsoby dopravy kejdy na větší vzdálenosti

V řadě zemí v západní Evropě je velice rozšířená doprava kejdy na delší vzdálenosti pomocí nákladních tahačů v agregaci se sedlovými návěsy. Specializovaní výrobci dokáží vyrobit sedlovou cisternu přesně podle požadavků zemědělských podniků a poskytovatelů služeb. Takové sedlové cisterny jsou vyvinuté a postavené tak, aby s nimi jejich provozovatel mohl bez problémů jezdit po polních cestách či na pozemních komunikacích nižších tříd.

Nosný rám návěsu je mohutný a robustní tak, aby všechny rázy od náprav, které za jízdy vzniknou, dokázal absorbovat a zamezit tak jejich přenosu na samotnou cisternu. Ta pak může být vyrobena ze sklolaminátu a má nízkou hmotnost. Robustní rám také dokáže absorbovat případné zkrutné síly, které na něj mohou působit při překonávaní velkých nerovností na některých nájezdech na pozemky.

Podvozek přívozní cisterny o objemu 30,5 krychlových metrů má tři nápravy, z toho většinou první zvedatelnou a zadní řízenou. Kromě obutí silničními pneumatikami existuje také možnost osazení podvozku nízkotlakými pneumatikami se šířkou 560 mm.

Aby si mohly samojízdné aplikátory, anebo aplikační cisterny s čelním plnicím zařízením nasávat přivážené hnojivo, osazují se přívozní cisterny Andocky. Ty jsou většinou uložené na vrchu cisterny v zadní části (přidělané na zadní čelo), anebo pak vzadu za cisternou. Při pořizování přívozní cisterny je třeba zvážit její objem, který by měl vycházet z legislativních nároků, ale i z velikosti aplikační cisterny nebo nádrže samojízdného aplikátoru. A samozřejmě je třeba zohlednit i výkon tahače, který je v podniku k dispozici.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down