23.09.2003 | 12:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Expozici vévodily traktory

Nebylo také divu. Zelené traktory Deutz-Fahr totiž prošly během letošního roku řadou výrobních změn. Dosud produkované typy Agrotron 120, 135, 150 a 165 MK3 byly nahrazeny traktory s vyšším výkonem Agrotron 130 (135 koní), 140 (149 k), 155 (158 k) a 165 s výkonem 170 koní.

K základním technickým změnám dochází hlavně v oblasti chlazení motorů. Všechny nové typy mají stojaté chladiče s možností vyklopení. Tím je dosaženo jednak lepšího chlazení motoru a i údržba je mnohem pohodlnější. Ventilátor chlazení pracuje optimálně podle potřeby, pokud není chlazení nutné, jeho práce se zastaví nebo omezí. Zvýšení výkonu motoru je u nové řady traktorů Agrotron dosaženo optimalizací vstřiku palivové směsi a nárůst zaznamenaly i hodnoty točivého momentu. Výkon je optimalizován také v závislosti na teplotě paliva. Naopak naměřené hodnoty emisí vykazují nižší hodnoty plně odpovídající přísným evropským normám.
Také v designu nových traktorů zaznamenali návštěvníci značné změny. Ten nynější je identický s moderním řešením řady TTV. Na českém trhu by se nové traktory Agrotron měly objevit do konce letošního září a jejich uvedení bude provázeno praktickými ukázkami modelu 165, který byl v Českých Budějovicích vystaven.
Ke změnám dochází také ve vyšší výkonové třídě traktorů, kde byly nahrazeny typy 230 a 260 silnějšími s označením 235 a 265 a řada byla doplněna traktorem 210. Pro vyšší výkon motoru jsou stroje vybaveny novým vysokotlakým vstřikovacím systémem, který tvoří jednotlivé vstřikovací jednotky poháněné přímo od vačkového hřídele. U dvou nejsilnějších typů jsou oddělené olejové náplně hydrauliky a převodovky. I u těchto modelů MK3 došlo ke změně designu, který se přiblížil řadě TTV. Traktory jsou více vybaveny elektronikou s možností využití robustní spolehlivé převodovky powershift s řazením buď mechanickým tlačítky, nebo elektronickým, kdy traktor řadí podle zatížení. Také pojezdovou spojku lze kromě klasického pedálu ovládat elektronicky. Typ MK3 210 není na rozdíl od svých silnějších sourozenců vybaven turbospojkou a nemá oddělené olejové náplně.
Úplnou novinkou, která zatím nebyla vystavena, jsou traktory s označením 100 (čtyřválcový) a 105 (šestiválcový) s novým motorem 2012 o objemu jeden litr na jeden válec a tlakem vstřikovaného paliva 1600 barr. U těchto strojů bylo dosaženo snížení spotřeby a především opět snížení naměřených hodnot emisí, takže velice dobře splňují evropské normy EMC II. Také tyto traktory by se měly koncem podzimu českým zemědělcům představit v praktických ukázkách.
U nejnižší výkonové třídy k výrazným technickým změnám nedošlo, vylepšena byla pouze kabina s větší variabilitou, která uspokojí přesné přání každého zákazníka (střešní okno). Budoucím uživatelům a obdivovatelům traktorů Deutz-Fahr se tedy nezbývá než těšit na brzké předvedení všech avizovaných novinek přímo v zemědělském provozu. Vypadá to, že jich nebude málo.

Roman Paleček

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down