11.06.2024 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

 Fastrac – Rychlý v dopravě, všestranný na poli

Fastrac je tak trochu jiný traktor. Své jméno si v minulosti udělal v dopravě, kde nabízí opravdu skvělé vlastnosti. Jeho kvality se však díky inovacím propsaly i do dalších pracovních operací. No a poslední řada Fastrac iCON s novou kabinou i novým ovládáním splní každý úkol.

Traktor Fastrac 8330 iCON jsme jednoho jarního dne zastihli na pozemku společnosti Agro Jesenice, kde pracoval v agregaci s aplikační cisternou a aplikoval kejdu. Podnik si ho vypůjčil na zkušenou, aby doplnil další členy kejdovací linky. Stroj do Agro Jesenice zapůjčil prodejce značky Fastrac firma Pekass.

Jiná konstrukce

Fastrac se na první pohled od konvenčního traktoru liší. Má totiž rámovou konstrukci. Rámová konstrukce umožňuje velké užitečné zatížení při nízké vlastní hmotnosti. Další výhodou je rozložení hmotnosti 50:50, bez potřeby dodatečných závaží, které v kombinaci s efektivním přenosem tažné síly, díky pokročilému hydropneumatickému odpružení všech čtyř kol, dává Fastracu výborné předpoklady pro úkoly jak v dopravě, tak v těžkých tažných pracích.

Fast neboli rychlý

Své jméno tahač odvozuje od anglického „fast“ neboli rychlý. Jeho výhodou je totiž fakt, že se po komunikacích může pohybovat rychlostí až 70 km/h, což mu dává obrovskou produktivitu práce. Uzpůsoben je k tomu díky sofistikovanému systému řízení, výkonnému motoru, komfortní kabině i unikátnímu brzdnému systému.

Tahače Fastrac řady 8000 jsou osazeny motory AgcoPower. Jedná se o šestiválcovou pohonnou jednotku s dvojitým turbodmychadlem a zdvihovým objemem 8,4 l. Jmenovitý výkon motoru u modelu Fastrac 8330 je 335 koní. Maximálního výkonu 348 koní dosahuje pohonná jednotka při 1900 ot/min. Maximální točivý moment je 1440 Nm při otáčkách 1500 za minutu.

Výkon je převáděn plynulou převodovkou AGCO ML 260 CVT. Díky rámové konstrukci stroje nemusí převodovka plnit nosnou funkci.

Bezpečnost na prvním místě

Výbavou nutnou k tomu, aby bylo možné se po komunikacích pohodlně a bezpečeně pohybovat rychlostí až 70 km/h, je účinný brzdný systém. Hydraulické kotoučové brzdy, chlazené proudem vzduchu, s velkými kotouči na všech čtyřech kolech, odpovídají evropským standardům pro nákladní vozidla. Brzdový systém Fastrac vykazuje až o 35 % menší opotřebení než brzdové systémy u traktorů konkurence. Každý Fastrac je také vybaven systémem ABS ve standardní výbavě, což zajišťuje stabilitu a přináší bezpečné brždění, optimalizuje brzdný výkon na silnici, na nezpevněných cestách i na poli za jakýchkoliv povětrnostních podmínek. Dalším plusem je hydrostatický duální systém řízení, který výrazně snižuje námahu obsluhy a zároveň splňuje mimořádné bezpečnostní normy pro vysokorychlostní traktory (nad 60 km/h).

Poslední novinkou je nové, inteligentnější ovládání Vario převodovky nazvané STC (Smart Transmission Control). Systém je založen na maximální intuitivnosti. Veškeré přechody ve způsobech ovládání jsou možné provést za jízdy. Například obsluha traktoru se může rozjet pomocí pedálu, po dosažení cestovní rychlosti rukou převezme ovládání traktoru pomocí hlavního Joysticku. Ten změnil logiku ovládání, nově lze rychlost ovládat pomocí joysticku vpřed a vzad, což je nejrozšířenější způsob mezi všemi výrobci.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down