Finalista traktor roku 2022 - Valtra T 235 Direct

Traktor Valtra T 235 je druhým nejsilnějším modelem řady Valtra T a svým balíčkem technologií cílí na vítězství v kategorii Open Field. Pod kapotou se ukrývá známý osvědčený šestiválec Agco Power se zdvihovým objemem 7,4 l, který má maximální výkon 220 koní a s navýšením 250 koní. Točivý moment činí 930 Nm při otáčkách 1500 za minutu a do servis je třeba zajet na výměnu oleje každých 600 mh. Valtra samozřejmě plní emisní normu Stage V, a to pomocí systémů SCR, filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru. Model je vybaven plynulou převodovkou Direct, která byla lehce přepracovaná a nabízí ještě rychlejší odezvu.

Hydraulický systém je uzavřený a je poháněn čerpadlem o průtoku 115 l/min, nicméně na přání je možné osadit systém čerpadlem s průtokem až 200 l/min. Externích hydraulických okruhů může mít model Valtra T235 Direct vzadu 7 a vepředu 4 a ovládání ventilů je řešeno elektricky. Kapacita zadního tříbodového závěsu činí 9000 kg, zatímco vepředu traktor uzvedne 5100 kg. Aktivace vývodového hřídele je elektrohydraulicky a hřídel se točí ve standardu rychlostmi 540 a 1000 na přání pak ještě rychlostmi 540 E a 1000E a přední PTO se točí rychlostí 1000 ot/min.

Kompletně nová je u modelu kabina, která je mechanicky nebo pneumaticky odpružená a pneumaticky odpružená je i přední náprava a sedadlo řidiče. Sedadlo řidiče vůbec nabízí veškeré vymoženosti, jako je vyhřívání, odvětrávání a kompletní nastavení, a dokonce díky systému otočného řízení TwinTrac i otočení o 180 °. Kompletně přepracovaný je interiér, který působí luxusněji a příjemněji. Změnila se nejen barva (například strop je nyní tmavý), ale například i čalounění volantu, jež je už ve standardu v kůži. Komfortní ovládání systémem SmartTouch ani netřeba představovat. Novinkou je však menší displej na A sloupku kabiny, umístěný přesně v úrovni očí. Na něm se v horní části zobrazují všechny důležité provozní informace, jako je pojezdová rychlost, otáčky motoru a aktuální zásoba paliva, a v dolní části je možné nastavit některé funkce traktoru.

Velkou změnou je nová reverzační páka, která prošla přepracováním poprvé od roku 1998. Lze s ní měnit směr, zařadit neutrál, ale i „zatáhnout“ ruční parkovací brzdu.

Co se precizního zemědělství týká, model podporuje systém správy flotily Valtra Connect, je isobus kompatibilní a inovovaný je i navigační systém U-Pilot. Valtra také podporuje Agrirouter a má systém regulace vzduchu v pneumatikách.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down