Vozidla Unimog mohou za sebou tahat i poměrně těžké náklady, což v průběhu Unimog Tour 2017 v Brně prezentoval Unimog U 5023. Byl agregován s nosičem kontejnerů na tandemovém podvozku HL-TA 11,9-14,4 v červené barvě, který speciálně pro Unimog vyvinula firma Müller-Mitteltal. Návěs má shodnou šířku jako vozidlo, celkovou hmotnost 14,4 t a užitečnou hmotnost 7 t.
Výměnný systém kontejnerů s posuvným hákovým ramenem umožňuje přepravu, natahování, skládání, překládání a sklápění kontejnerů. Výhoda tohoto systému spočívá ve vhodném spojení přepravy a manipulace, které dovoluje flexibilní výměnu kontejnerů či jejich časově oddělené ukládání podle aktuální potřeby dopravy. Zároveň je tak možné rychle a přitom hospodárně reagovat na rozdílné nároky při přepravě materiálů.
Prezentované multifunkční řešení pro dopravu je vhodné především do komunálních služeb – například při střídavém nasazení v letním období a v zimě se sypači.
Zároveň je možné ve zdvojené kabině Unimogu převážet až sedm lidí. Off-roadový speciál Unimog je postaven na zkrutném rámu, který mu propůjčuje mimořádnou průchodnost i v těžkém terénu. Čtyři kola s trvalým pohonem si zachovávají dobrou trakci. Díky tomu lze s Unimogem jezdit i do oblastí, které zůstávají pro jinou techniku nedostupné.
Naopak při silniční údržbě ocení každý řidič obratnost. Unimog U218 disponuje díky svému rozvoru na úrovni jen 2,7 m velmi malým poloměrem otáčení, což muselo být nápadné každému účastníkovi při pohledu na prezentované vozidlo. Bylo vybaveno automatizovaným mycím kartáčem Schmidt, který slouží k umývání sloupků, svodidel i některých menších značek. Na korbě našla své místo nádrž pro uložení vody či solanky. Nádrž je konstruována zároveň tak, aby bylo možné ji během 15 minut demontovat.*
Více informací v týdeníku Zemědělec.