Supervýkonný vodíkový motor z produkce anglického výrobce JCB získal jedno z nejstarších a nejprestižnějších ocenění v britském automobilovém inženýrství, které oceňuje technické úspěchy. Na slavnostním ceremoniálu v Londýně byla předsedovi JCB Lordu Bamfordovi udělena Dewar Trophy Královského automobilového klubu za vývoj vodíkového palivového motoru. Je to již potřetí, co byly inovace JCB oceněny Dewar Trophy.
John Wood MBE, předseda technického výboru Dewar, řekl: "JCB je průkopníkem vývoje hnacího ústrojí od roku 2004, kdy firma začala stavět vlastní motory. V tomto duchu pokračuje se svými nejnovějšími vodíkovými motory, které jsou inspirativní kombinací současných odborných znalostí a technologií nové generace."
Anthony Bamford řekl: "Jsme nesmírně hrdí na to, že se Královský automobilový klub rozhodl potřetí udělit JCB cenu Dewar Trophy. Naše nové vodíkové motory mohou být uvedeny do výroby relativně rychle a je to důležitý a průkopnický krok směrem k budoucnosti s nulovými emisemi uhlíku a svědectví o úžasných schopnostech našich britských inženýrů."
Vodíkový palivový motor JCB s nulovou produkcí oxidu uhličitého byl navržen inženýry společnosti Anthonyho Bamforda. Nově vyvinutý motor využívá stávající odborné znalosti JCB. Společnost JCB investuje do projektu 100 milionů liber a má dva prototypy vodíkových palivových strojů na zkoušku: rypadlo-nakladač a teleskopický manipulátor Loadall.
Dewar Trophy byla v Klubu prezentována poprvé v roce 1904 sirem Thomasem Dewarem MP, a od roku 1957 je předávána jako uznání vynikajícího britského technického úspěchu v automobilovém průmyslu v předchozím roce.*