18.08.2023 | 09:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Historie traktorů Claas je zajímavý příběh

Firma Claas byla po dlouhá desetiletí známá jako výrobce sklízecích mlátiček a řezaček. Od roku 2003 si svůj sortiment doplila také o traktory. Příběh traktorů Claas je neméně zajímavý.

Již na konci padesátých let minulého století vyvinul August Claas nosič nářadí, podobný traktoru, a pod názvem Huckepack jej uvedl na trh. Na popud majitelů společnosti byl v roce 1978 zahájen vývoj velkého traktoru s plynulou převodovkou Claas Xerion. Ten se osvědčil hlavně jako nosič nástaveb, kterých ale od výrobců nářadí zpočátku nebylo mnoho.

Splnění dlouhého snu

Dlouhý sen o vlastním uceleném sortimentu traktorů se firmě Claas splnil až v roce 2003, po převzetí traktorové divize od francouzského Renaultu. Od té doby je Claas vnímám jako velmi významný evropský výrobce traktorů.

S převzetím Renaultu Claas získal standardní traktory třech modelových řad: kompaktní stroje Celtis, univerzální modely Ares a velké traktory Atles. Nicméně bylo zapotřebí investovat značné prostředky do výrobního závodu ve francouzském Le Mans, aby výroba mohla probíhat efektivněji. První standardní traktor v osivově zelených barvách byl vyroben roce 2003 a na podzim téhož roku vystaven na Agritechnice. Vedle něj se objevil přepracovaný Xerion, dostupný již ve třech různých variantách: Trac, Trac VC a Saddle Trac. Traktor měl také novou plynulou převodovku ZF, která nahradila první verzi Claas HM8, a elektronické řízení všech kol se šesti režimy.

Vlastní vývoj nese ovoce

Vedle zdokonalování Xerionu se Claas začal zabývat také vlastním vývojem univerzálních traktorů. A hned v roce 2006 se pochlubil první takovou řadou – modely Claas Axion s výkonem od 163 bis 260 k. Traktory byly rovněž vyrobeny v továrně v Le Mans. Vyšší výkon motoru byl vhodně sloučen s vyšším komfortem pro obsluhu a lepší ergonomií ovládání. Rovněž spolehlivost traktoru byla na vyšší úrovni. Moderně konstruovaný šestiválec z produkce divize John Deere Power Systems pracoval nejen spolehlivě, ale také s nižší spotřebou paliva.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down