Úrodu zrna z více než deseti tisíc hektarů je třeba sklidit včas a za příznivých podmínek. Proto podnik investoval do sklizňové techniky a pořídil si větší počet sklízecích mlátiček John Deere nejvyšší výkonové třídy. Jedna až dvě mlátičky vždy budou obsluhovány jedním velkoobjemovým překládacím návěsem na pásovém podvozku.
Aby to vše plynule fungovalo, podnik investoval i do dopravy z pole do místa uložení. Letos v dubnu byly pořízeny rovnou čtyři tahače MAN TGS 18.510. Dodavatelem vozidel do zemědělského podniku byla společnost NTC, s.r.o. – člen Skupiny HESTI, která je součástí oficiální distribuční sítě výrobce MAN. Hesti, s. r. o., je největší dealer vozidel MAN v ČR a importér návěsové techniky od předních evropských výrobců.
Protože jsou tahače MAN TGS 18.510 v homologaci T1B Traktor kolový, postačuje obsluze řidičské oprávnění skupiny T. Podnik má s tahači značky MAN již mnoho zkušeností, řadu let využívá i starší modely. Na otázku redakce, jak vypadá srovnání těchto tahačů v dopravě s traktory, má hlavní agronom Ing. Vladimír Vančura jasno:
„Tam, kde mám ve žních v dopravě zrna z pole svou soupravu tahače MAN s návěsem, všechno klape jak švýcarské hodinky. Návěs za tahačem pojme přesně jeden náklad překládacího návěsu (tj. 24 tun zrna) a díky své rychlosti až 80 km/h a výkonnému motoru je souprava za chvíli zase zpátky na poli. Nedochází k prostojům ani u mlátiček, ani u překládacích návěsů, sklizeň probíhá po celý den plynule. Tahače s návěsy stojí vždy na kraji pozemku.“*