24.08.2020 | 05:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Holmer T4-40 s dvanáctiřádkem

Sklizeň řepy v České republice prošla v uplynulých dvou desetiletích zásadní proměnou a dnes je realizována až na výjimky samojízdnými sklízeči se zásobníkem. V našich podmínkách se vzhledem ke své univerzálnosti používají sklízeče vybavené šestiřádkovými vyorávacími agregáty, protože porosty jsou zakládány secími stroji v záběrech 12, 18 a případně i 24 řádků.

Firmu Holmer založil v roce 1969 Alfonc Holmer a už o pět let později začal vyvíjet šestiřádkový samojízdný sklízeč. V roce 1996 byla zahájena sériová produkce oblíbených sklízečů Terra Dos, které jsou i v našem zemědělství velmi rozšířené. Zásadní milník přichází v roce 2013, kdy proběhlo začlenění firmy Holmer do nadnárodní korporace Exel Indusries a zároveň byly na trh uvedeny sklízeče nejnovější generace T4. V současnosti se sídlo firmy Holmer nachází v německém Eggmühlu u Regensburku a i s dceřinými společnostmi (z nichž se jedna nachází také v ČR) zaměstnává 400 lidí. V loňském roce opustil brány závodu již 4000. sklízeč řepy, jubilejní kus byl vystaven na veletrhu Agritechnica v netradiční bílé barvě.

Řada T4

Sklízeče T4 přestavují absolutní světovou špičku mezi stroji pro sklizeň řepy, za což získávají i patřičná ocenění, především v roce 2017 stříbrnou medaili na výstavě Agritechnica za systém automatického otáčení na souvrati, již dvakrát byl Holmer strojem roku a pomyslnou třešničkou na dortu je světový rekord ve sklizni cukrovky za 24 hodin.

Řada T4 obsahuje modely T4-30 a T4-40, jejichž zásadní odlišnost spočívá v kapacitě zásobníku s objemem 30 nebo 45 m3 a počtu náprav, kdy T4-30 má dvounápravový podvozek a T4-40 třínápravový. V ostatních parametrech jsou stroje maximálně identické, což usnadňuje jejich provoz a minimalizuje servisní náklady.

V pohonném systému disponují šestiválci Mercedes-Benz o výkonu 626 koní, díky kloubové konstrukci podvozku s řízením všech náprav jsou stroje velmi obratné. Přední náprava je navíc vybavena svahovou stabilizací, u T4-40 je tento prvek aplikován též u zadní nápravy.*

Celý článek Davida Jandy najdete v Mechanizaci zemědělství 9/2020.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down