04.06.2018 | 07:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Hravě zastane práce v zemědělství

Už první pohled napoví, že Fastrac urazil dlouhou cestu vpřed. Někteří ho stále neprávem považují za zemědělský tahač, který se nehodí k jiné než přepravní činnosti. Tito lidé se velice mýlí. Tento traktor se již dávno stal rovnocenným strojem, jenž hravě zastane všechny potřebné práce v zemědělství. Má i mnoho předností, kterými konkurence dodnes nedisponuje. Jedním z důkazů tohoto tvrzení jsou nové traktory JCB Fastrac řady 8000, které jsou největšími a nejvýkonnějšími stroji tohoto výrobce.

Traktory JCB Fastrac se vyrábějí již více než 25 let. Řada 8000 započala svou dráhu v roce 2005 modelem FT 8250. Řeč nyní ale bude o zcela nové modelové řadě z roku 2016, kterou reprezentují dva zástupci FT 8290 a FT 8330. Tyto stroje disponují výkonovým rozpětím od 290 do 348 koňských sil, maximálním točivým momentem ve výši 1440 Nm a mohou vážit až 16 tun. S tímto výkonem dokážou hravě vyvinout rychlost až 70 km/h. Sílu tomuto stroji poskytuje 8,4litrový šestiválec značky AGCO/Sisu, známý svou vysokou kvalitou, jenž je nově vybaven dvojitým turbodmychadlem.

Přenos síly pak zajišťuje plynulá převodovka AGCO ML 260 CVT. Tato převodovka disponuje dvěma rozsahy. Vysoký rozsah je v rozmezí 0–70 km/h, obsahuje tři jízdní režimy, jeden tempomat a slouží pro silniční využití. Pro polní užití je zde nízký rozsah, který lze využít v rychlostech 0 až 40 km/h. Tento rozsah disponuje čtyřmi jízdními režimy a třemi tempomaty. Převodovka rovněž umožňuje režim Powershift nabízející 15 rychlostí pro práci na poli a 10 pro jízdu na silnici. Obsluha tak má široké spektrum možností, co zvolit za režim podle konkrétní situace a způsobu její práce.

Rychlost a pohodlí jsou výhodou nejen na silnici

Díky základním prvkům Fastracu, mezi něž patří celorámová konstrukce podvozku, kotoučové brzdy na obou nápravách, odpružení pružinami a tlumiči na přední nápravě a plnohodnotné hydropneumatické odpružení s automatickým vyrovnáváním na zadní nápravě, nemá Fastrac v pohodlí obsluhy při práci na polích konkurenci. Unikátní odpružení rovněž zlepšuje přesnost GPS v porovnání s traktory s odpruženou kabinou. Při polních pracích jako například postřikování a rozprašování lze s pomocí GPS pracovat při rychlostech až 40 km/h.

Další z inovací, která přišla s touto modelovou řadou, je revoluční nový systém řízení DualSteer, který nabízí nejen minimální námahu pro obsluhu, ale také splňuje bezpečnostní standardy požadované pro jízdu při vysokých rychlostech po silnici. To je odpověď na kritiku směrovanou k předchozím generacím traktorů Fastrac s mechanickým řízením, kde především při nízkých rychlostech byla namáhavost při řízení pro obsluhu považována za příliš vysokou v porovnání s tradičními hydrostatickými systémy. Nový systém jsou vlastně dva oddělené hydrostatické systémy v jednom, s přidaným kontrolním ventilem, který průběžně monitoruje tlaky a průtoky v obou systémech. Tento systém zajišťuje neustálé dodržování výjimečných bezpečnostních standardů. Další výbavou je i RapidSteer, jenž dokáže snížit počet otáček volantu doraz-doraz ze 4 na 2 a při rychlostech do 10 km/h tak umožní rychlejší a méně namáhavé otáčení na souvrati.

Mezi základní prvky nových traktorů Fastrac patří jejich pevný jednodílný podvozek. Ten zajišťuje excelentní pevnost a snižuje stresy od motoru a převodovky. Jednou z dalších inovací nové modelové řady je snížená přední hrana pro snadný přístup k chladiči při údržbě a čištění. Fastrac je samozřejmě vybaven agregací pro více pozic, jako např. přední tříbodový závěs nebo 3. nástavbu za kabinou. Zadní závěs kategorie III unese poctivých deset tun, přední závěs kategorie II pak unese 3,5 t. Pokud k výbornému podvozku přidáte dvoučelisťové kotoučové brzdy na obou nápravách a systém ABS, dostanete traktor, který nepřevyšuje konkurenci pouze svou rychlostí, ale rovněž i bezpečností pro obsluhu.

Úplně nová je pak i kabina Com­mandPlus. Mezi její hlavní přednosti patří objem 3,5 m3 a 6,6 m2 prosklených ploch, které poskytují pocit prostornosti a výborný výhled. Všechny hlavní ovládací prvky jsou ergonomicky shromážděny po pravé ruce řidiče (B sloupek) a zahrnují i barevný dotykový displej již ve standardní výbavě.

Dobré rozložení hmotnosti stroje 50 : 50 a aktivní trakce jsou výhody využitelné při těžkých polních pracích. Možnost pracovat s traktorem v rozmezí 0 až 70 km/h z něj dělá stroj, který nemá ve svém všestranném využití konkurenta.

V neposlední řadě je velkou výhodou traktorů FT jejich silné zázemí společnosti JCB, jež je schopné doručit 95 % náhradních dílů po celém světě do 24 hodin a disponuje inovativním softwarem Livelink. Tento software nemá ve svém objemu poskytovaných informací a služeb zákazníkům konkurenci. Mezi jeho stěžejní vlastnosti patří např. analýza produktivity stroje, spotřeba stroje při jednotlivých druzích práce a zvýšená bezpečnost zaručená sledováním přesné polohy stroje s možností nastavit upozornění, pokud například traktor opustí vymezenou zónu, která zde lze určit. Pokud tedy traktor opustí vymezenou zónu, objeví se v systému automatické hlášení a vlastník je během chvíle informovaný, že se se strojem něco děje.

S traktorem JCB pocítíte rozdíl a vývoj, kterých lze poctivou prací a dobrými nápady dosáhnout. Pokud chcete traktor, který je všestranný a některými svými prvky bezkonkurenční ve své třídě, je pro vás FT 8000 tou pravou volbou.*

 

Ing. Lukáš Kašpar

produktový manažer JCB Fastrac

Pekass, a. s.

 

Foto:

Kabina CommandPlus má objem 3,5 m3 a 6,6 m2 prosklených ploch, kde máte jednoduše vše po ruce

Podvozek FT 8000 s motorem AGCO/Sisu a převodovkou AGCO ML 260 CVT

Přední náprava je odpružená pružinami a tlumiči a vybavena dvoučelisťovými kotoučovými brzdami

Zadní náprava disponuje hydropneumatickým odpružením s automatickým vyrovnáváním

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down