Tato pneumatika firmy Michelin s konceptem „dvě v jedné“ se pyšní technologií adaptivního dezénu. Má dvě kontaktní plochy, kdy jedna (šípové zuby) je určena pro provoz na poli a druhá (řada bloků uprostřed běhounu) pak výborně funguje zase na silnici. Přecházet mezi nimi lze změnou tlaku vzduchu. V závislosti na nahuštění tato pneumatika dokáže měnit svůj profil a velikost kontaktní plochy s půdou. Proto systém centrální změny tlaku vzduchu na traktoru je nezbytností pro maximální využití všech vlastností pneumatik EvoBib.
V roce 2017 získal Michelin společnost PTG, zaměřenou na systémy pro centrální regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách. Dokáže tak nabídnout kompletní řešení „ z jedné ruky“.
Systém CTIS značky PTG je možné ovládat prostřednictvím ISOBUS. S ohledem na úroveň moderních traktorů se tak situace výrazně zjednodušuje – není zapotřebí další ovládací terminál v kabině, pokud je terminál traktoru ISOBUS kompatibilní. Traktor Massey Ferguson řady 8S samozřejmě byl a tak se maska systému objevila na terminálu, integrovaném do loketní opěrky. Všechny funkce tak bylo možné ovládat dotyky na obrazovce. A obsluhy, které nechtějí přehmatávat, si mohou funkce systému PTG přiřadit pod funkční tlačítka na joysticku traktoru, a mít pak vše pěkně „v hrsti“.
V terminálu ISOBUS si řidič do paměti uloží tlak vzduchu pro práci na poli a tlak pro přejezdy po silnici, a to nejen u traktoru, ale může tak učinit i u pneumatik návěsu. Pak stačí již jen stisknout tlačítko například F3 a F4 a změna nahuštění se provede. Směrem nahoru trvá zhruba deset minut. To lze řešit tak, že se vydá povel ke zvýšení tlaku vzduchu v pneumatikách ještě před poslední otočkou traktoru na poli, a při výjezdu z pole je již nahuštění na požadované úrovni. Systém firmy PTG může pracovat i za jízdy.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*