Jestli něco jednoznačně charakterizuje dnešní Massey Ferguson co do obratu nejsilnější značku koncernu AGCO, tak jsou to první dvě slova v titulku. Za velice dynamickým vývojem této firmy stojí především stále inovované technologie inteligentních strojů, spolehlivý servis a rychlé dodávky náhradních dílů. Není proto divu, že zemědělskou techniku se třemi červenými trojúhelníky ve znaku úspěšně prodává více než 3500 obchodních zastoupení na celém světě.
„Před časem otevřené technologické středisko v Beauvais ve Francii se stalo centrem výzkumu a vývoje, zároveň se v tomto podniku vyrábí nejlepší a nejširší sortiment traktorů, který kdy Massey Ferguson měl,“ řekl týdeníku Zemědělec Radim Vlčko, obchodní ředitel společnosti Austro Diesel, která zastupuje Massey Ferguson na českém trhu a v dalších zemích střední a východní Evropy. „Přední postavení v technickém vývoji dokazuje Massey Ferguson i dvěma novými výrobky. Koncem února se na pařížském veletrhu SIMA představí nový traktor MF 8600, světová měřítka mezi sklízecími stroji pak stanoví sklízecí mlátička MF 9895.“
Dvě vlajkové lodi v jedné barvě
Vlajková loď mezi traktory Massey Ferguson – již zmíněný model MF 8600 – je vybaven šestiválcovým motorem Sisu o výkonu 365 k, převodovkou Dyna VT, novou kabinou a především vysoce hospodárnou motorovou technologií SCR. Ta zaručuje nejen redukovanou spotřebu pohonných hmot, ale i nižší hodnoty odpadních plynů (technologie SCR splňuje již normu Tier 4a). Kromě úsporných motorů s technologií SCR je nový traktor vybaven osvědčenou bezstupňovou převodovkou Dyna TM. Tento dynamický traktorový management řídí otáčky motoru mezi 800 a 2260 n/min automaticky, opět při optimální spotřebě paliva. U nového traktoru ocení zemědělci také integrovaný podvozek, který je vhodný i pro čelní hydrauliku se zvedací silou 5 tun, odpruženou a zesílenou přední nápravu se systémem Quad-link, zesílenou olejovou vanu, nové řízení se SpeedSteer, systém AutoGuide, novou zadní hydrauliku se zvedací silou 8 nebo 9,6 tuny, nový pneumatický brzdný systém včetně parkovací brzdy a zadní pneumatiky 710 R42. Nová je i komfortní, dokonale odpružená čtyřsloupková kabina s velkými prosklenými plochami, obslužnou konzolou integrovanou do opěradla, barevným monitorem, dokonalým odpružením a velice nízkou hladinou hluku. Neotřelý je i design.
Novou výbavu s osvědčenou rotační koncepcí v sobě spojuje druhá vlajková loď, a to rotorová sklízecí mlátička Fortia MF 9895 s hydrostatickou čtyřrychlostní převodovkou. Jde o vysoce výkonný model vybavený motorem Caterpillar C13 Acert o zdvihovém objemu 12,5 l s velkorysým točivým momentem. Jeho výkon je 459 k, s navýšením pak téměř 490 koní. Za svůj mimořádný výkon vděčí samostatnému axiálnímu rotoru o velikosti 0,8 m x 3,55 m s hydrostatickým pohonem. Zrno se ukládá do zásobníku o objemu 12 300 l, který se pomocí rychlého systému DHV s dopravním výkonem 158 l/s vyprázdní za něco málo přes minutu. Dopravní šnek dlouhý 7,4 m usnadňuje díky výšce výhozu 4,34 m vyprazdňování i na velké přívěsy. Pásové dopravníky žací lišty PowerFlow zajišťují aktivní dopravu sklízeného produktu ke vtahovacímu šneku. Díky tomu se mláticí ústrojí plní mimořádně rovnoměrně, čímž se také optimalizuje výmlat a celá žací mlátička má extrémně klidný chod. Model Fortia má zcela novou kabinou F3 vybavenou automatickou regulací klimatu, topením a dokonce opěrkami pro nohy. Luxusní sedadlo se vzduchovým odpružením lze přizpůsobit jakékoli tělesné výšce. Plně automatický dohled nad strojem zabezpečují displej nad sedadlem řidiče, další indikátory v B-sloupku kabiny, akustická signalizace a optické výstrahy. Řídicí jednotka GTA Console II s celobarevnou dotykovou obrazovkou řídí nový systém dohledu nad výnosem a výkonem a poskytuje rozsáhlý přehled o výnosu při současném protokolování průchodnosti. V základním vybavení je i systém Auto Guide.
Zárukou úspěchu kvalitní servis
„Společnost Massey Ferguson pružně reaguje na dnešní požadavky zemědělců, kteří vyžadují silnou a výkonnou techniku s nízkou spotřebou a snadnou obsluhou,“ pokračuje Radim Vlčko. „Pro zemědělec jsou však důležité nejen její technické parametry či úroveň komfortu, ale velký důraz také kladou na kvalitní péče o stroj ze strany výrobce. Je všeobecným tajemstvím, že první stroj u nového zákazníka prodává marketing, každý další již servis. V moderním zemědělství jsou rychlost a efektivita rozhodujícími faktory. Aby byla technika schopná provozu i při dlouhodobém užívaní, je nezbytný spolehlivý servis a rychlé dodávky náhradních dílů. Pro dlouhodobý úspěch je tato činnost rozhodující, což si společnost Austro Diesel uvědomuje a věnuje tomuto oboru náležitou pozornost. Proto také není divu, že v loňském roce byla již podruhé za sebou vyhlášena nejlepším servisním podnikem v rámci koncernu Agco.“
„Austro Diesel, generální dovozce techniky Masseey Ferguson do České republiky, Rakouska, Maďarska, Rumunska a Slovenska, se prostřednictví svých vyškolených servisních techniků a široké sítě obchodníků stará o více než padesát tisíc aktivních strojů MF mezi Bodamským jezerem a Černým mořem,“ dodává ředitel Vlčko. „Sázíme přitom na zkušený servisní tým, jedinečný počítačový systém, centrální polohu ve Swechatu a v neposlední řadě také na spolehlivého dodavatele Agco. Náš servisní tým pokrývá všechny jazyky v daných zemích, čímž je zaručena bezproblémová komunikace. V sezóně jsou k dispozici specialisté servisu i o víkendech a svátcích 24 hodin denně. Během zimních měsíců se pak provádějí technické prohlídky, školení, navštěvují se zákazníci a vypracovávají se servisní návrhy. Uvědomujeme si, že spolehlivý servis je klíčem ke spokojeným zákazníkům, kterých stále přibývá.“
Náhradní díly do druhého dne
Ve skladu náhradních dílu společnosti Austro Diesel ve Swechatu, který se nachází pouhých pět minut od letiště, je více než 48 tisíc originálních náhradních dílů na techniku Massey Ferguson s 96% skladovou úspěšností. Objednané díly se dodávají přes noc a zákazníci je mají nejpozději v 7.00 h ráno k dispozici u obchodníka. Skladovací hala s plochou 2000 m2 je rozdělena na tři části, celkem je pro náhradní díly k dispozici 8000 m2 plochy. „Obsazení se provádí automaticky pomocí počítače, přitom využíváme takzvané chaotické skladování,“ vysvětluje Radim Vlčko. „Tento systém garantuje optimální obhospodařování: díly s vysokým pohybem se skladují vpředu a méně běžné náhradní díly se nacházejí vzadu ve druhé či třetí rovině. Tak se minimalizují časy expedice. I v oblasti náhradních dílů má AustroDiesel v koncernu Agco spolehlivého partnera. Abychom aktualizovali informační tok zboží a byli schopni se optimálně postarat o své zákazníky, neustále komunikujeme s kolegy v Anglii a Francii. Pokud není požadovaný díl v logistickém centru AustroDieselu, přes noc se dopraví letecky do Swechatu a k obchodníkovi se dodá příští den.“
Důležitou podporou při vyřizování více než 500 tisíc objednávek za rok jsou počítačové systémy, které umožňují optimalizovat tok zboží. „Vyvíjíme další programy, které partnerům Massey Ferguson umožňují přes internet kdykoliv se dotázat na aktuální stav požadovaných součástek,“ říká závěrem Radim Vlčko. „Zároveň mohou prostřednictvím internetu zjistit i další informace, například o registraci stroje či jeho garanci, můžou si stáhnout různé programové aktualizace a jiné důležité informace. Čas spoří a bezpečnost zaručují i různé programy, od elektronických seznamů náhradních dílů a oprav až po nejlepší diagnostické systémy, které jsou standardem.“
Klíčové informace
V současném sortimentu Massey Ferguson je 85 traktorů.
Ve 170 zemí je 3500 obchodních zastoupení značky Massey Ferguson.
Za za posledních padesát let bylo prodáno 350 000 mlátiček se třemi trojúhelníky ve znaku.
V evropských skladech AGCO je neustále k dispozici 800 000 náhradních dílů.
Na celém světě má Massey Ferguson přes pět milionů spokojených zákazníků.