01.05.2021 | 06:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Inovace u oblíbených návěsů

I v naší praxi patří k oblíbeným strojům v dopravní technice návěsy s korbou Big Body od německé firmy Krampe. Tento výrobce stále pokračuje v jejich dalším zdokonalování. Nyní ohlásil optimalizaci zadní stěny, která se zároveň týká i návěsů na stavební materiály řady SK.

Díky většímu počtu hranění v plechu zadní stěny je dále zvýšena stabilita návěsů. Koncový profil zadní stěny disponuje po těchto nově zavedených úpravách zkosením. Nečistoty či přepravovaný sklizený materiál se tak nemohou usazovat na zadní stěně a následně ani dostávat na pozemní komunikace či cesty. Tím se zvyšuje bezpečnost přepravy.

Kromě standardního provedení zadní stěny nabízí firma Krampe na přání možnost osazení návěsu Big Body ještě zadní stěnou se zesílenými plechy, anebo v provedení z Hardoxu, které má zvýšenou odolnost vůči opotřebení.

Návěs Big Body může být na přání objednán ve výbavě se dvěma až třemi vyprazdňovacími otvory v zadní stěně. Bezezbytkové vyprázdnění materiálu skrze tyto otvory nyní zjednodušuje téměř rovná plocha ode dna návěsu k otvorům. V praxi to pak přináší významné výhody: vykládání materiálu je vylepšeno, zabere méně času a proběhne kompletně.

Otvory v zadní stěně ještě bývají vybaveny výsypovým trychtýřem. Potom se ale nepodaří dodržet maximální přípustnou délku 400 mm od konce návěsu k nájezdové ochraně, kterou požadují předpisy pro silniční provoz. Proto inženýři firmy Krampe přišli s vlastním řešením: díky speciálnímu konektoru je možné hranaté násypky od zadní stěny rychle a jednoduše odpojit a návěs tak silničním předpisům vyhovuje. Násypka se upevní do předem připravené polohy pro odložení.

Od jara 2021 budou všechny návěsy Big Body vybavovány novou optimalizovanou zadní stěnou.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 6/2021.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down