Nová modelová řada traktorů Case IH Magnum AFS Connect přichází i s novinkami v oblasti pojezdu, resp. řízení. Tzv. reaktivní řízení se stará o to, aby se po projetí zatáčky kola vrátila do své přímé polohy pro jízdu vpřed.
Systém adaptivního řízení obsluze umožňuje nastavit si, jaký počet otáček volantu je potřebný pro natočení kol z jedné strany na druhou. Mnoho operací na poli je tak možné provádět jednodušeji. Oba systémy byly představeny poprvé na traktorech modelové řady Optum CVX – stejně jako dravý design kapoty motoru a moderně střižená střecha kabiny.
Originální produkt z vývoje Case IH představuje pokročilý systém asistovaného brzdění, který je řízený systémem souvraťové automatiky HMC II. Je sice určený primárně pro variantu Magnum Rowtrac s pásovými podvozky na zadní nápravě, ale na přání je dostupný i pro kolové traktory Magnum.
V závislosti na úhlu řízení je automaticky přibržďováno vnitřní zadní kolo anebo pásová jednotka, čímž se dosahuje snížení poloměru otáčení. Systém ale zároveň kontroluje, aby nedocházelo k úplnému zastavení odvalování kola, a tím k poškozování půdní struktury. Zemědělci, kterým na půdní struktuře záleží, si mohou nechat na přání vybavit svůj Magnum AFS Connect systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách – nejen u traktoru, ale též u přípojného stroje. Nastavení a ovládání systému je integrováno v monitoru AFS Pro 1200. Jednodušší vybavení je naproti tomu ve standardní výbavě každého nového traktoru – hadice s tlakoměrem, která se připojí do koncovky vzduchotlakového systému traktoru a je možné s ní manuálně změnit tlak ve všech pneumatikách na potřebnou hodnotu.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 9/2020.