K firmám, které se zaměřují na novinky a inovace, patří i německý Paul Nutzfahrzeuge GmbH – specialista z Dolního Bavorska na přestavby nákladních automobilů pro off-roadové využití. Vhodným příkladem je vozidlo Agro Mover, které se dočkalo doplnění výbavy tak, aby se docílilo rozšíření jeho využitelnosti v zemědělství či lesnictví. Znalcům v oboru je dobře známé, že Agro Mover vychází z upraveného vozidla Arocs značky Mercedes-Benz.
Konstruktéři vyvinuli vlastní mechanicky poháněný zadní vývodový hřídel a zadní tříbodový závěs s hydraulickým ovládáním. Tím se možnosti využití vozidla rozšiřují, ať o další aplikace v zemědělství či v lesnictví, či doplňkově i v komunální sféře. Vozidlo Agro Mover může pracovat i s aktivním příslušenstvím, vyžadujícím značný příkon na vývodovém hřídeli.
Vozidlo je doplněno o výkonný hydraulický systém Load Sensing a ovládací terminál ISOBUS. Díky tomu je možný efektivní provoz různých nástaveb či přípojných zařízení.
První nově vyrobený Agro Mover byl postaven na základě vozidla Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 v dvounápravovém provedení. Jeho schopnost převážet velké náklady na dlouhé vzdálenosti zůstává bez omezení dále zachována. A to v zemědělství s využitím závěsu s koulí K-80, pro přepravu objemných pícnin pak s velkoobjemovými návěsy, agregovatelnými přes sedlovou spojku. Tato spojka je rovněž upravená – nachází se o něco výše a má větší možnost výkyvu. Na přání může být vozidlo vybaveno oběma typy přípojných zařízení.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství 11/2017.