24.08.2020 | 05:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jak zajistit výkonnou aplikaci vápence

Firma AgriMachines působí na našem trhu teprve pátým rokem, přesto na sebe dokázala upoutat a stát se známou. A to zejména proto, že se nevěnuje prodeji tradiční techniky (i když i tu má v nabídce), ale cílí především na prodej a případně i konstrukci strojů netradičních.
Jedním z nich je i rozmetadlo práškových a krystalických hnojiv Bredal K105L se šnekovými aplikačními rameny, které není provozováno jako tažené, ale jako nástavba na systémovém nosiči Claas Xerion 3800 v provedení Saddle Trac. Tento výkonný a unikátní koncept vznikl v rámci spolupráce s firmou Unimarco, která je autorizovaným dovozcem značky Bredal pro český a slovenský trh. 

AgriMachines soupravu v současné době provozuje ve službách, proto jsem položil Tomáši Kopovi, majiteli společnosti, několik otázek.

Kdy a proč vznik koncept rozmetadla Bredal K105L na nosiči Xerion?

Koncept samojízdné verze rozmetadla Bredal neseného na traktoru Claas Xerion vznikl v roce 2016 a realizován byl v roce 2017. Hlavní myšlenkou bylo využít schopnosti nosiče Xerion v provedení Saddle Trac s kabinou umístěnou nad přední nápravou a velkým ložným prostorem, a také nepoměrně lepší pohyblivostí v porovnání s taženou verzí rozmetadla.

 

Vím, že okolo nástaveb na Xerionech se pohybuješ už dlouho. Využil jsi dříve získané zkušenosti?

Široké možnosti nástaveb na univerzální nosič Xerion mi učarovaly již v roce 1998 na polním dnu v Bábolné (Maďarsko). Měl jsem příležitost několik let spolupracovat přímo s výrobním závodem Claas, a zkušenosti se mi samozřejmě při vývoji nového stroje hodily.

 

Přineslo spojení rozmetadla s nosičem nějaké technické komplikace?

Museli jsme vyvinout a vyrobit spojovací rám, na kterém je rozmetadlo umístěno. Vyvíjeli jsme také nové uchycení aplikačních ramen se šneky, protože nástavba je umístěna výše než na taženém podvozku. Naše navrhovaná varianta s aplikačními rameny byla na Xerionu totiž sestrojena poprvé na světě (nesená rozmetadla s kotoučovým ústrojím již jezdila dříve).

 

Když jste soupravu uvedli do provozu, bylo zřejmé, že plní to, co jste očekávali?

Již první sezóna nás přesvědčila o správnosti rozhodnutí. I přes prvotní „dětské nemoci“ s nastavením správné výšky ramen nad zemí bylo zřejmé, že výkonnost a provozní parametry samojízdné varianty jsou velmi zajímavé.*

Další otázky a odpovědi najdete v Mechanizaci zemědělství 9/2020.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down