17.02.2020 | 04:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jeden senzor, mnoho možností využití

V expozici značky John Deere na mezinárodním veletrhu Agritechnica 2019 byly také prezentovány různé možnosti využití senzoru HarvestLab. Základní možností je instalace senzoru na výfukový komín řezačky, kde v reálném čase provádí měření jak vlhkosti hmoty, tak i složek plodiny.

Měření nejen u kuřice, ale i u zavadlé píce (vojtěška, travní hmota, obilniny na GPS) se uskutečňuje sedmnáctkrát za sekundu. Pracuje přitom s vysokou přesností (odchylka pouhých 0,78 procenta). Na základě zjištěných dat je možné vhodně řídit tvorbu zásob krmiva, a zároveň se získá přesné povědomí o výživové hodnotě různých druhů plodin či dokonce odrůd.

Na základě změřených údajů umí sklízecí řezačky John Deere automaticky nastavovat délku řezanky. Všechna zjištěná data mohou být ukládána do paměti systémem dokumentace HarvestDoc, anebo po skončení sklizně na každém pozemku bezdrátovou formou odesílána na centrálu MyJohnDeere.com. Tato telemetrie je u nových sklízecích řezaček poskytována po dobu pěti let zdarma.

Pokud systém HarvestLab není využíván na řezačce, lze jej demontovat, a využívat buď v kanceláři, anebo v automobilu jako mobilní polní laboratoř. Třetí možností využití je instalace na vedení kejdy u aplikační cisterny na kejdu, kde je technologie odrazu v oblasti blízkého infračerveného záření využívána k měření obsahu živin v kejdě. Kejda tak může být využívána obdobným způsobem jako minerální hnojiva.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 3/2020.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.