Ne všechny parametry sklizňové logistiky se nechají ovlivnit (počasí, vlastnosti sklízených hmot atd.) Naproti tomu je možné posoudit, jak vhodný byl výběr, organizace a vzájemný soulad strojů sklizňového řetězce, protože tyto vlastnosti hrají pro hospodárnost sklizně podstatnou roli.
Sklizňová a dopravní technika, využívaná často mezipodnikově, se musí individuálně přizpůsobit podmínkám podniku – tj. transportním vzdálenostem, struktuře pozemků a povaze skladovacích kapacit. Nejenom velikost, ale také vzájemné sladění dopravní techniky je důležitým předpokladem úspěchu sklizně – konkrétně eliminaci prostojů na poli, na silnici či v místě vyložení řezanky.
V podnicích, vybavených výkonnými sklízecími řezačkami i dopravní technikou s odpovídající kapacitou může být rozhrnování a dusání píce omezujícím faktorem. Nemělo by docházet k tomu, že způsobí zastavení celého řetězce. Proto stroje, používané na silážním žlabu, vyžadují dostatečnou tlačnou sílu i odpovídající hmotnost. Zatímco na poli je to samozřejmé, při konzervaci píce mají ještě větší význam schopnosti a zkušenosti řidičů traktorů či manipulační techniky. Jakmile je na výnosné porosty kukuřice nasazena řezačka s výkonností nad 80 t hmoty za hodinu, a odvozní vzdálenosti nejsou dlouhé, je třeba, aby rozhrnování píce na jednom žlabu prováděly dva stroje zároveň.
Plynulý odvoz řezanky podporuje vysokou výkonnost řezačky. Protože ve sklizňovém řetězci vše souvisí se vším, tak pokud je jeden článek zvětšený, musí následovat podobný krok i u dalších. Nejprve se doplňovaly další odvozní soupravy, poté podniky investovaly do techniky s větším objemem i výkonnějších tažných prostředků. Používání menšího počtu dopravních prostředků s větším objemem snižuje ztráty úletem.
K odvozu řezanky se využívají nejčastěji traktory s dvou- nebo třínápravovými návěsy, jimž vyrostla v poslední době konkurence v podobě nákladních automobilů. Návěsy za traktor nabízí objem korby až 51 m3 podle DIN a nechají se využívat v průběhu roku k přepravě různých jiných materiálů. Jsou ekonomicky výhodnou variantou při dopravě na kratší vzdálenosti. Nákladní automobily naproti tomu pojmou větší objem řezanky, kterou dopraví do větší vzdálenosti rychleji, při menší spotřebě paliva, nižším opotřebení pneumatik a s vyšším komfortem. Doba otočky je kratší než u traktoru. Pro jejich hospodárné využívání na podniku je ale třeba nalézt vhodné vytížení i mimo období sklizně kukuřice. Velkoobjemovou nástavbu s podlahovým dopravníkem je možné zaměnit za nástavbu jinou, ovšem nejsnazší je záměna u agrotahače. To ale také znamená, že je kromě nákladního automobilu třeba pořídit ještě další typy nástaveb či návěsů, a tím se úroveň prvotní investice poněkud zvyšuje.*