08.02.2022 | 06:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kamenolom sází na efektivitu a úspornost

Chvaletická provozovna je největším lomem společnosti GRANITA Lomy s. r. o. Nachází se mezi Kolínem a Pardubicemi a disponuje dobrou dopravní obslužností ze silnic I. a II. třídy. I proto se zde těžil kámen pro velké projekty typu dálnice D35 či D11.

Těží se zde žula, resp. hlavním horninovým typem v lomu Chvaletice jsou středně zrnité biotitické žuly. Těžba probíhá klasicky odstřelem skály a následným zpracováním kamene.

A zde přichází na pomoc stroje Doosan. Ve Chvaleticích jich mají hned pět. Velké rypadlo DX380LC-5 je tam přítomné hned dvakrát – po roce si pořídili ještě jedno stejné. Letos přibyla skutečně těžká váha – 50tunové rypadlo DX490LC-5. To stihli již řádně prověřit, aktuálně má odpracováno přes 1100 Mh. V tandemu s rypadly pracují velké nakladače, zmíněný DL550-5 je druhý největší stroj ve své třídě s provozní hmotností přes 30 tun a objemem lžíce více než 5 m3. Aby šla práce od ruky ještě lépe, má pomocníka v podobě modelu DL420CVT-5. Jedná se o velmi úsporný model, který významně šetří palivo.

„S naším posledním přírůstkem, velkým těžebním rypadlem DX490LC-5, je radost pracovat. Se lžící 3 m3 je to pořádná posila, těžba je nyní daleko efektivnější. Síla rypadla i jeho spolehlivost jsou zcela bez výhrad,“ říká Tomáš Dunda, vedoucí provozovny Chvaletice, GRANITA Lomy.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down