28.05.2019 | 07:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kolový nakladač bude jezdit na metan

Společnost Case Construction Equipment představila na mezinárodním veletrhu Bauma prototyp kolového nakladače poháněného metanem. Stroj, který dostal označení Projekt Tetra, zaujal na první pohled futuristickým vzhledem. Pojmenování Tetra neboli čtyři je odvozeno od chemického vzorce metanu CH4, kde jeden uhlík tvoří vazbu se čtyřmi vodíky.

Koncern CNH, do kterého spadá společnost Case Construction Equipment, ale také společnost FPT, se zabývá vývojem alternativních pohonů pro mimosilniční vozidla již dlouhou dobu. Není to tak dávno, co další sesterská společnost New Holland představila prototyp traktoru rovněž na metan. Prototyp kolového nakladače tak čerpá z řady zkušeností a testů a představuje manipulační stroj vhodný jak pro stavebnictví, tak pro zemědělství nebo komunální techniku.

Pohonná jednotka na metan

Prototyp představeného stroje je poháněn motorem na metan od sesterské společnosti FPT Industrial, který poskytuje výkon 230 koní, což je obdobné jako vznětový motor standardního kolového nakladače Case 821G. Avšak oproti nakladači s konvenčním dieselovým agregátem by měl produkovat nový prototyp o 95 % méně emisí CO2, o 90 % méně emisí oxidu dusičitého a o 99 % méně emisí pevných částic. Navíc by měl generovat i o 50 % méně hluku.
Principem je stechiometrické spalování (chemicky vyvážený poměr vzduchu a paliva), tak jak jej známe z FPT motorů na stlačený nebo kapalný zemní plyn. Poprvé tuto technologie představila společnost FPT světu již v roce 1995 a dnes je jedním z lídrů na trhu s pohonnými jednotkami na stlačený zemní plyn. Výkon je srovnatelný s dieselovými motory a přitom se vyznačuje vysokou účinností a menšími emisemi. Odtud tedy čerpá FPT své zkušenosti, a proto není náhodou, že i prototyp kolového nakladače Case Project Tetra, pokud není k dispozici biometan, může být poháněn stlačeným zemním plynem.
Palivo je uloženo v zásobnících integrované skladovací jednotky a jsou uloženy vzadu a na bocích kolového nakladače. Palivo se snadno doplňuje a doba plnění je srovnatelná jako u dieselového nakladače.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down